Objavljeno 19 komentara

Što je EGR ventil i što kada počne stvarati probleme

EGR ventil

EGR ventil relativno je novi dio na automobilima. Naziv dolazi od engleskih riječi Exhaust Gas Recirculation, u slobodnom prijevodu recirkulacija ispušnih plinova. Neki ga po njemačkoj skraćenici zovu i AGR (Abgasrückführungsventil).

Kako radi EGR ventil

Ova vrsta  ventila koristi se kod automobila na benzin kao i onima na dizel. EGR radi tako da 5-15% ispušnih plinova iz motora preusmjerava natrag u motor kroz usisnu granu na ponovno sagorijevanje u cilindrima.

Kako radi EGR/AGR ventil

Time se smanjuje emisija dušikovih oksida, a recilkulacijom se postiže to da temperatura prilikom sagorijevanja ne prelazi 1800°C koji su optimalni za sagorijevanje. Ako temperatura naraste više, stvaraju se dušikovi oksidi. Dakle, mogli bismo reći da EGR ventil igra važnu ekološku ulogu.

Da bi EGR ventil dobro radio, motor mora biti dobro ugrijan. Kada pravilno radi, emisija štetnih plinova smanjuje se za čak 30 posto. Većina modernih motora danas ima ovu vrstu ventila kako bi ispunila ekološke standarde koji su svake godine sve zahtjevniji.

Problemi sa EGR ventilom

Pošto kroz EGR ventil prolaze ispušni plinovi često se zna dogoditi da se ovaj dio previše začađi, a simptomi su pad snage motora, podrhtavanje u leru te ispušni plinovi koji se osjete čak i u kabini.

Najčešće problemi s EGR ventilom nastaju kod dizelskih motora, a puno rjeđe kod benzinaca. . Ono što kod dizelskih motora uzrokuje začađenje su česte vožnje na kratkim relacijama, istrošene vodilice ventila, prevelika razina ulja u motoru, neispravan turbo punjač, ne redovita izmjena ulja i filtera, neispravan odušak kartera, istrošeni klipovi i karike i ako se koristi polusintetičko ili mineralno ulje umjesto sintetičkog.

Demontaža EGR ventila

OBDII greške vezane uz EGR ventil

Problemi sa EGR ventilom vjerojatno će upaliti i lampicu CHECK ENGINE na instrument ploči vašeg automobila. Spajanjem vozila na OBDII dijagnostiku obično se očitaju greške:

  • P0401 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – detektiran nedovoljan protok
  • P0402 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – detektiran prejak protok
  • P0403 Sistem recirkulacije ispušnih gasova (EGR) – strujni krug neispravno radi

OBDII greška EGR ventila

Plava boja kućišta EGR ventila također je znak da nešto sa njime nije u redu. U tome slučaju potrebno ga je skinuti i rastaviti kako bi se točno odredio kvar. U nekim slučajevima moguće ga je očistiti i vratiti natrag, dok ga je u nekim slučajevima potrebno zamijeniti novim. Nakon čišćenja ili zamjene ventila potrebna je provjera uz pomoć dijagnostičkog uređaja, da se ustanovi položaj u kojem se nalazi i stupnja otvorenosti klapne mehanizam ventila.

Također, neki od vozača odlučuju se na skidanje ove vrste ventila kako bi automobil dobio na snazi. Nažalost ovo može postati problem kod prolaska na tehničkom pregledu, točnije na eko testu. Iako je na nekim starijim modelima vozila bilo dovoljno skinuti EGR sa ispušne grane i zatvoriti otvore gdje je bio montiran metalnom pločicom, kod većine vozila osim mehaničkih prilagodbi potrebno je izvršiti i reprogramiranje ECU kontrolera ubrizgavanja jer će u suprotnom automobil javljati grešku i držati automobil u safe modu namijenjenom samo za vožnju do prvog servisa.

kit za eliminaciju EGR ventila

Također kod modernih automobila EGR nije izdvojeni uređaj već su tu i dodatni kontrolni ventili, senzori, kablovi i elektromotori koji ga pokreću.

Greške vezane uz EGR ventil kao i sve ostale probleme vezane uz benzinski ili diesel motor lako možete očitati i pobrisati sa nekim od OBDII ili EOBD sistema za autodijagnostiku. Ukoliko hoćete nešto jeftino, a bogato mogućnostima preporučamo neki od sistema koji koriste SMARTPHONE.

Ako su Vam draži samostalni uređaji koji rade po principu priključi i očitaj stavite u razmatranje i neki od samostalnih ručnih uređaja koji će raditi na bilo kojem novijem vozilu. Ovakav uređaj idealan je kao dodatak u kutiji sa alatom koju će te imati sa sobom svaki puta kada se uputite na put.

19 misli o “Što je EGR ventil i što kada počne stvarati probleme

  1. Renaut SENIC EGR ventil stvara problem,mogu li ga skinuuti !?

    1. Možete ali to bi zahtjevalo reprogramiranje motornog ECU-a.

  2. Koliko bi dosao novi agr is a ventil za ford cmax 1.6 tdci 2006 god

    1. Ukucajte na Google “EGR CMAX 1.6 TDCI 2006 CIJENA” ili odete do prve trgovine auto dijelova pa se raspitate.

  3. Da li je dovoljno egr ventil blokirati samo s jedne strane i gdje blokirati ako je puknuta cijev s egr ventila prema usisu . Hvala

  4. Postovani, ako se blokira EGR i reprogramira jeli moguce proci na tehnickom

    1. Iz iskustva ljudi koji su mehanički i softverski blokirali EGR prolazi se bez problema. Spajanje na dijagnostiku u stanici za tehnički pregled trebalo bi proći bez problema jer ako je EGR softverski ugašen ECU ne bi trebao davati nikakvu grešku. Također, pošto na tehničkom mjere samo zacrnjenje, a ne i količinu pojedinih plinova, ni oko toga ne bi trebalo biti problema.

  5. poštovani,
    blokirao sam EGR prije godinu dana. U međuvremenu sam bio na tehničkom i prošao je na tehničkom. Sada se nedavno pojavio nekakav zvuk (lupkanje) što je povezano sa EGR ventilom. Napominjem da mi se počela i paliti lampica od DPF koja se i ugasi kada ga vozim po auto-putu, ali to je sada učestalije. Da li sada mogu ugraditi novi EGR i što sve treba napraviti na autu da nemam više problema.

    1. Sve ovisi koji je auto u pitanju i kako je blokiran. Ako je blokiran softverski biti će potrebno vratiti originalnu mapu.

  6. Poštovani,
    riječ je o Opel Astri G 1.6 benzin, 74 kw, 101 ks, 2003. godište.
    Zamijenili smo EGR ventil s novim, jer nam je na autodijagnostici pokazivalo da je EGR ventil trajno zatvoren. A sad lampica i dalje svijetli.
    Što savjetujete?
    Hvala na pomoći!

    Lijep pozdrav

    1. Ako lampica i dalje svijetli, svakako je prvi korak da ponovo auto spojite na autodijagnostiku i vidite koje greške će se prikazati, te ih pokušate obrisati. Za Opel vozila je najbolje koristiti OPCOM dijagnostiku

  7. Hvala Vam na savjetu! Bili smo jučer na ekotestu i ispušni plinovi, sve valja i oni kažu da je najvjerojatnije greška u računalu, krivo očita.
    Lijep pozd.

  8. Poštovani!
    Upalila mi se žuta lampica na armaturi u obliku grijaća na škodi octavia 2, 2011.g.1.6 tdi, te mi se na autu smanji broj okretaja. Kada ga ugasim i ponovo upalim auto radi bez greške ali ne zadugo te mi se nakon nekoliko kilometara ponovo upali ta ista lampica a danas mi se upalila i žuta lampica oblik na motor. Od strane mehaničara dijagnosticirao mi je grešku na egr ventilu. Orginalan dio je dosta skup pa me zanima Vaš savjet kakvi su to rabljeni ili kopije egr ventila a neki preporučuju sow.iskl.egra kao i eliminaciju dpf filtera.

    1. EGR ventil možete probati očistiti, no to je najčešće kratkoročno rješenje. Slična je stvar i sa rabljenim. Ako Vam netko da garanciju na njega onda bi to mogla biti dobra kupovina no bez garancije opet ste kupili mačka u vreći. Softverskim isključivanjem EGR-a i DPF-a riješiti će te problem sa greškama na oba sustava no povećati količinu ispušnih plinova.

  9. Postovani,
    Zamjenio sam egr ventil vec 2 puta u roku pola godine,dakle kupio sam ih nove.Nakon zamjene ventila,ne produ ni dva dana i greska se vrati (upali se lampica motora).Na dijagnostici pise Potenciometar EGR (ATT) ,dva dana nakon ugradnje novog ventila?!

    1. Nažalost na osnovu Vašeg opisa teško je odrediti što bi mogao biti Vaš problem. Moguće je da je EGR koji ste ugradili slabije kvalitete, no kvar mogu uzrokovati i drugi problemi u motoru ili elektronici vozila. Najbolje bi bilo posjetiti dobar servis…

  10. vito 115cdi 2005g.dok je hladan upali se lampica greska motora i slabo vuce nakon deset km ugasim upalim i onda ide normalno.na dijagn javlja povrem gresku egra.dali se moze ocistit i jel bi se sta postiglo stim posto je elektronski novi je dosta skup a neki mi kazu da im je nakon 6 mjeseci opet isto. jel ga mogu iskljucit i remapirat i kod koga bi to mogao obavit najpovoljnije. sa postovanjem hvala unaprijed

    1. Možete ga probati očistiti…možda pomogne, barem na neko vrijeme. Ako ne, onda vam ostaje zamjena ili isključivanje uz remapiranje ECU-a. Ne znam odakle ste pa Vam ne mogu dati neku preporuku.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *