Objavljeno Komentiraj

Što napraviti kada se upali CHECK ENGINE lampica

Što napraviti kada se upali check engine lampica

Vlasnik vozila obično se zainteresira za auto dijagnostiku kada mu se na instrument tabli pojavi lampica greške ili tzv. CHECK ENGINE lampica (u nekoj literaturi pronaći će te i naziv MIL što je skraćenica od Malfunction Indicator Light). Svrha ove lampice je da vlasniku vozila ukaže da je elektronika vozila detektirala kvar na koji treba obratiti pažnju.

Lampica greške

OBDII (On Board Diagnostic) sistem u vozilu upaliti će CHECK Engine lampicu kvara kada se dogodi problem sa motorom, prijenosom ili nekom od komponenti zaduženih za smanjenje emisije štetnih plinova.

Što znači upaljena CHECK ENGINE lampica greške?

Lampica greške na instrument tabli može označavati tri tipa problema:

  • Povremeno paljenje CHECK ENGINE lampice označava nepravilnost koja se povremeno događa. Kod ovakvog problema lampica se povremeno upali u vožnji i zatim ugasi. U tome slučaju trebati biti svjesni da neki od sustava povremeno ne radi dobro te pronaći uzrok i riješiti problem. U protivnom može se dogoditi da nepravilnosti u radu uzrokuju veći kvar.
  • Najčešći problem sa CHECK ENGINE lampicom greške je onaj kada ona ostaje goriti stalno tijekom rada motora. Ovo je pokazatelj većeg problema koji treba riješiti što prije to bolje. Nekada se, iako lampica greške ostaje upaljena, ne osjete problemi u vožnji. Tada je najčešće uzrok kvara neka od komponenti koje utiču emisiju štetnih plinova. Takvo vozilo, iako se naizgled ponaša normalno u vožnji, neće moći proći EKO test na tehničkom pregledu. Nastavak vožnje bez rješavanja problema može lančano uzrokovati daljnje kvarove.
  • Stalno treptanje CHECK ENGINE lampice indikator je najozbiljnijih problema. U tome slučaju preporuka je zaustaviti vozilo i pozvati vučnu službu. Ignoriranje ovakvog problema može uzrokovati ozbiljne daljnje kvarove na automobilu
Check engine lampica na instrument tabli

Kako pobliže saznati u čemu je problem?

Neki problemi koji će uzrokovati paljenje CHECK ENGINE lampice greške mogu biti minorni i neće uzrokovati ozbiljne probleme. Na žalost često se događa da je u pitanju veći problem. Takvi kvarovi zahtijevaju hitro djelovanje da bi se spriječili daljnji problemi. Na žalost samim gledanjem u lampicu na instrument tabli vozila ne možemo točno utvrditi što je uzrokovalo kvar.

Jedini način da saznate što je točno uzrokovalo problem je spajanje vozila na auto-dijagnostiku. Danas svaki servis koji se bavi popravcima automobila posjeduje uređaj za autodijagnostiku. No što kada se kvar dogodi na putu, tijekom noći ili vikendom kada auto servisi obično ne rade?

Iako profesionalni auto-servisi posjeduju auto-dijagnostičke sustave koji koštaju i po nekoliko desetaka tisuća kuna za utvrditi što je uzrokovalo aktivaciju CHECK ENGINE lampice nije potrebna takva skupa oprema. Profesionalne auto-dijagnostike imaju mnoge napredne funkcije testiranja i reprogramiranja raznih elektroničkih sustava na vozilu i zato su vrlo skupe.

Za osnovno utvrđivanje kvara biti će Vam dovoljna i osnovna tzv. OBDII dijagnostika. Takvi uređaji napravljeni su da bi ih jednostavno mogao koristiti svaki vozač za brzu dijagnostiku problema sa svojim vozilom i koštaju od stotinjak kuna za najjeftinije adaptere pomoću kojih možete svoj mobitel pretvoriti u uređaj za autodijagnostiku do nekoliko stotina kuna za samostalne ručne autodijagnostičke OBDII skenere sa dosta dodatnih funkcija.

Provjera greške

Što poduzeti ako se na vozilu upali CHECK ENGINE lampica?

Najispravniji odgovor na ovo pitanje bio bi “E sad zovi HAK” :-), no srećom postoji i alternativa za one koji imaju imalo onog majstorskog u sebi. Ukoliko sa sobom imate bluetooth adapter za OBDII dijagnostiku preko pametnog telefona ili ručni OBDII skener zaustavite vozilo i spojite OBDII uređaj na autodijagnostičku utičnicu vašeg vozila i za minutu će te saznati sve detalje o problemu zbog kojega je lampica greške upaljena.

U nekim slučajevima, obično kada je u pitanju manji kvar, ovakav uređaj omogućiti će Vam da obrišete grešku i ugasite lampicu na instrument ploći vašeg vozila. Kod većeg kvara gdje postoji stalna nepravilnost u radu neke komponente lampica će se vjerojatno ponovo upaliti no barem će te znati što je u pitanju, a to će Vam pomoći da odlučite što dalje i procjenite koliko bi mogli koštati troškovi popravka.

kad se upali lampica

Uređaji za jeftinu OBDII auto-dijagnostiku koje si svatko može priuštiti

Uređaji za OBDII autodijagnostiku ili takozvani OBDII skeneri raditi će na svakom vozilu ukoliko nije starije od 15-20 godina. U praksi kod vozila proizvedenih za europsko tržište svi benzinci noviji od 2000. i dizeli noviji od 2003. podržavaju auto-dijagnostiku preko univerzalnih OBDII skenera.

Koja vozila su kompatibilna sa OBDII / EOBD standardom

Koja vozila podržavaju OBDII (EOBD) dijagnostiku

Često se u opisima autodijagnostičkih uređaja spominje "podržana sva OBDII kompatibilna vozila" ili "za sva OBDII/EOBD podržana vozila od 1996 ...
Pročitaj Više

Ovisno o modelu OBDII skenera njime možete:

  • Pročitati greške zabilježene u elektronici motora i vidjeti njihov kod i pobliži opis problema
  • Obrisati greške iz memorije automobila
  • Ugasiti CHECK ENGINE (MIL) lampicu
  • Pratiti parametre rada motora u realnom vremenu (broj okretaja, temperaturu, pritiske, podatke sa lambda sonde i sl.)
  • Vidjeti tzv. FREEZE FRAME podatke koji prikazuju radne uvjete motora u trenutku kada je zabilježen problem
  • Vidjeti tzv I/M Readiness status ili status spremnosti za tehnički pregled. Zadnjih nekoliko godina prilikom tehničkog pregleda vrši se ovaj test jer ukazuje na ispravnost rada sustava za smanjenje emisije štetnih plinova

OBDII autodijagnostika preko mobilnog telefona

Najpopularnije i najjeftinije rješenje za OBDII autodijagnostiku je upotreba mobilnog telefona kojeg ionako svi imamo u džepu. Kada je već stalno uz nas zašto ga ne iskoristiti i za ovu korisnu funkciju. Ukoliko koristite Android telefon u našoj ponudi imate nekoliko bluetooth adaptera za ovu namjenu. Adapter spojite na OBDII utičnicu vozila i putem bluetooth veze uparite se sa njime.

Za autodijagnostiku možete koristiti i Phone telefone sa iOS operativnim sustavom no za njih preporučamo bežični adapter koji umijesto bluetooth-a koristi WI-FI vezu. Za oba tipa pametnih telefona postoje na stotine raznih besplatnih aplikacija za auto-dijagnostiku, a neke čak nudi i druge napredne funkcije kao što su kontrola DPF-a, mjerenje snage i okretnog momenta, snimanje svih parametara vožnje i slićno.

Samostalni OBDII ručni skeneri

Ukoliko više volite samostalni ručni uređaj koji ne ovisi o mobilnom telefonu ili Vam je komplicirano instalirati programe na mobitel za Vas je samostalni ručni OBDII uređaj. Njega jednostavno priključite na vozilo i sa njegovog ekrana isčitate tabilježene greške. U ponudi je više modela, od najjednostavnijeg i najjeftinijeg do onih malo skupljih sa kolor ekranima i dodatnim funkcijama kao što je testiranje akumulatora.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *