Objavljeno 1 komentar

Veliki test FOXWELL NT201 OBDII skenera

Test OBDII skenera Foxwell NT201

Ako tražite dobar OBDII skener, svakako provjerite Foxwell NT201. Ovaj OBDII skener spaja se sa svim novijim vozilima bez obzira na proizvođača i zemlju porijekla tako da ga možete koristiti gotovo na svakom osobnom automobilu, terencu, SUV-u ili lakom teretnom vozilu.

Foxwell NT201 skener ocjeneOcjene preuzete sa Amazon.com

Njegove višejezični izbornici i definicije dijagnostičkih kodova kvara (DTC) pomažu u čitanju ili brisanju grešaka motora kao i I/M statusa spremnosti za tehnički pregled. Vrlo je jednostavan za korištenje i njime će te učinkovito i brzo provjeriti što je na automobilu problem. Foxwell NT201 OBDII skener

Zašto kupiti OBDII skener?

Ako ste vlasnik automobila sa OBDII sustavom dijagnostike u što spadaju sva osobna vozila proizvedena u zadnjih petnaestak godina ovakva spravica biti će Vam od velike pomoći. Ako ste jedan od onih koji ne okljevaju zaprljati ruke, barem oko jednostavnijih kvarova, jedan ovakav uređaj biti će Vam zlata vrijedan. Čak i ako niste “kućni automehaničar” OBDII skener u kutiji sa alatom pomoći će Vam da u slučaju kvara na limenom ljubimcu. Posebno će biti od pomoći u slučaju kada Vam se negdje na putu upali lampica kvara na motoru. Uz ovakav skener lako će te utvrditi u čemu je problem, a nekada će Vam jednostavno brisanje greške omogućiti da stignete na svoje odredište. lampica OBDII greške motora Često se uz grešku na instrument tabli dogodi da se elektronika automobila prebaci u tzv. LIMP mod ili kako neki kažu SAFE mod. Tada automobil ograniči maksimalnu brzinu ili broj okretaja, ponekada čak ugasi turbinu. Takav mod služi kako bi sigurno odvezli vozilo u servis, no veliki problem nastaje kada se to dogodi na autoputu ili nekoj prometnoj cesti. U tome slučaju možete upotrijebiti skener da bi očitali grešku i eventualno auto vratili u normalni radni mod.

Zašto baš Foxwell NT201 OBDII skener

Na tržištu postoji veliki broj raznih ručnih uređaja za OBDII autodijagnostiku. Najjeftiniji uređaji imaju ekrane slične digitronu na kojemu će Vam ispisati samo brojčani kvar greške, a od funkcija imaju samo čitanje i brisanje tzv. FAULT CODES grešaka. Ovakvi uređaji upotrebljivi su i zbog jeftine cijene vrlo isplativi, no često Vam neće pravilno očitati sve greške niti se spojiti na svako vozilo.

Za razliku od njih Foxwell Vam za nešto višu cijenu nudi veliki kolor ekran, izbor jezika izbornika i opisa grešaka, grafički prikaz parametara rada motora, detaljan prikaz stalnih i povremenih grešaka, I/M status spremnosti svih komponenti na EKO test itd. Dakle Foxwell NT201 pravi je dijagnostički kompjutor u usporedbi sa jeftinim OBDII čitačima grešaka. Usporedba naprednog Foxwell NT201 OBDII skenera sa jeftinim OBDII čitačem grešaka

Funkcije Foxwell NT201 OBDII skenera u praksi

Spajanje skenera

Napravili smo test Foxwell NT201 skenera na OPEL ASTRI 1.7 CDTI proizvedenoj 2005 godine i prošli kroz funkcije ovoga uređaja, poništili greške te provjerili parametre rada motora.

Prilikom spajanja skenera na OBDII konektor vozila koji se nalazi ispod ručne kočnice ekran skenera se pali i prikazuje logo FOXWELL firme i zatim početni izbornik.

Test OBDII skenera

Na početnom ekranu nalaze se tri ikone. S odabirom ikone OBDII/EOBD ulazimo u dijagnostiku. About će nam prikazati podatke o skeneru, a Setup vodi u ekran sa podešavanjima opcija skenera. Odabiremo OBDII / EOBD i ulazimo u dijagnostiku.

Spajanje OBDII skenera na automobil

Čitanje i brisanje grešaka

Skener za nekoliko sekundi utvrđuje da Opel Astra koristi CAN FAST protokol (HS CAN) te otvara izbornik dijagnostičkih funkcija. Kao prva opcija nudi nam se čitanje grešaka (READ CODES). Njenim odabirom skener nas obavještava da su u sustavu motora zabilježene dvije greške.

Skener OBDII očitavanje grešaka

Prva greška je:

P0560 – System Voltage

a druga:

P1125 – Turbocharger wastegate regulating valve – circuit mailfunction

Bacimo malo pogled na Google da bi dobili više detalja o greškama. U pretraživanje upisujem P0560 Opel Astra H. Letimični pregled rezultata govori  mi da je kvar najčešće vezan uz Alternator i previsok napon punjenja akumulatora. Logično pošto je na vozilu prije tjedan dana rađen servis alternatora zbog problema sa punjenjem, a grešku nitko nije poništio.

Druga greška vezana je uz wastegate ventil turbine koji bi trebao ispustiti previsok pritisak koji stvori turbina. Ovu grešku ćemo poništiti i pokušati ponovno očitati greške nakon nekoliko dana. Ukoliko se ista greška bude ponovno pojavila onda ćemo se dublje pozabaviti uzrokom ovog problema. Za sada ćemo je pripisati nekom slučajnom spletu okolnosti ili lošem kontaktu na nekom od konektora. Upravo na to upućuju i FREEZE FRAME podaci zabilježeni uz tu grešku.

FREEZE FRAME ili smrznuta slika stanja vozila u trenutku nastanka greške

Freeze frame na OBDII skeneru

Freeze frame su podaci koje kompjutor motora (ECU) spremi u trenutku nastanka greške. Uvidom u njih dobivamo informaciju da je temperatura motora bila 81°C, a brzina vozila i broj okretaja motora nula. Ovo nema neke logike pa će mo zaključiti da je elektronika motora jednostavno zablesirala na trenutak.

Greške su poništene i pokušao sam ih ponovno očitati nakon pređenih stotinjak kilometara. Kao što sam i pretpostavljao novo očitavanje pokazalo je da na vozilu nema više grešaka.

I/M readiness status

I/M status je status komponenti koje mogu utjecati na rezultate eko testa. U nekim zemljama obavezno je očitavanje ovog statusa prije samog EKO testa. Pokušajmo pokrenuti I/M readiness status na našoj testnoj OPEL Astri. Ovo je moguće učiniti odabirom opcije I/M readiness u glavnom dijagnostičkom izborniku ili direktno pritiskom na I/M taster.

I/M readiness test

Naša Opel Astra je stariji automobil i nema puno komponenti u I/M readiness statusu. Nadgleda se EGR ventil i CCM (Comprehensive Component Monitor) i obje komponente su u redu. Novija vozila imaju još i nadgledanje sustava za odzraku rezervara goriva, senzora kisika (lambda sonda), katalizatora i slično.

LIVE DATA ili pregled parametara rada motora u realnom vremenu

Nakon što smo pregledali i pobrisali greške, provjerili I/M status, otvaramo opciju LIVE DATA.

OBDII skener live data

Astra putem OBD-a ima dostupno 8 parametara za praćenje u realnom vremenu:

  • DTC_CNT – broj zabilježenih grešaka motora – DTC
  • LOAD_PCT – izraćunato opterećenje motora u %
  • ECT – engine coolant temperature ili temperatura rashladne tekučine
  • MAP(kPa) – Manifold Apsolute Pressure – apsolutni pritisak usisne grane u kPa
  • RPM – broj okretaja motora
  • VSS – brzina vozila
  • IAT – temperatura zraka u usisnoj grani
  • MAF – Mass Airflow – masa zraka u gramima po sekundi
  • TP – položaj leptira gasa u %
  • OBDSUP – podržani tip OBD standarda
  • MIL_DIST(km) – broj pređenih kilometara sa zabilježenom greškom
  • FRP(kPa) – Fuel Rail Pressure – pritisak goriva

Svaki od ovih parametara možete pregledati ovako na hrpi putem brojčanog podatka ili ga odabrati i pritisnuti ENTER da bi ga prikazali kao grafikon u realnom vremenu.

OBDII skener grafički prikaz

 

Vehicle information ili informacije o vozilu

Zadnja opcija u dijagnostičkom izborniku je Vehicle information. Ona će Vam prikazati VIN kod, Calibration ID i Cal.Verf.Numb. Od svih ovih brojeva najvažniji je VIN koji se koristi kod raznih stvari kao što je naručivanje rezervnih dijelova.

Ostale informacije

Foxwell NT201 dolazi u dvije boje, naranđastoj i crnoj. I naranđasti i crni skener su potpuno jednakih fonkcija i razlika je samo u boji. Uz uređaj koji se isporučuje u blister pakiranju dolaze upute i USB kabel za nadogradnju firmware-a.

Na uređaju je moguć izbor nekoliko jezika: Engleski, Francuski, Njemački, Španjolski i Talijanski.

Garancija na uređaj je godinu dana.

Zaključak

Foxwell NT201 OBDII skener je jeftin i koristan uređaj svakome vlasniku vozila koji bi trebao biti obavezna oprema svakog vlasnika iole novijeg vozila. Iako je na tržištu veliki broj sličnih uređaja Foxwell NT201 OBDII skener odskače iz hrpe velikim preglednim ekranom, kvalitetom izrade, kao i omjerom cijena/kvaliteta. Jedini konkurent bili bi mu ELM327 bluetooth interfejsi za OBDII dijagnostiku preko mobitela koji ipak imaju nešto više mogućnosti, no oni ipak zahtjevaju nešto više znanja oko uparivanja uređaja i mobitela te oko instalacije Android aplikacija, dok skener radi po principu otpakiraj, prikljući i radi.

Glavna zamjerka kako ovog skenera tako i svih drugih OBDII i EOBD sustava za dijagnostiku su ograničenje samo na dijagnostiku motorne grupe i manje funkcija u odnosu na ozbiljnije sustave preko PC računala. No to je nešta što je određeno samim OBDII protokolom koji je namijenjen samo za osnovnu dijagnostiku. Ako trebate nešto više tražite među namjenskim dijagnostikama kao što je VCDS za VAG vozila, OP-COM za Opele ili Diagbox za PSA grupu, no to su već profi uređaji za koje je potreban puno viši stupanj znanja da bi iskoristili sve funkcije i ne napravili štetu na vozilu nastalu nestručnim rukovanjem.

Jeftinija alternativa Foxwell NT201 skeneru:

1 misao o “Veliki test FOXWELL NT201 OBDII skenera

  1. Odličan post, jako mi se dopada tvoj blog 🙂

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *