Objavljeno Komentiraj

Sve o DELPHI DS150 autodijagnostici i zamjenskim (clone) interfejsima za nju

delphi DS150E interfejs

Sve što Vas je ikada zanimalo u svezi DELPHI DS150E i Autocom autodijagnostike, a niste imali koga pitati. Koji je interfejs originalni, a koji kineska kopija? Koji uređaj je dobar, a koji “totalno smeće”. Dali da ga naručim iz Kine, sa Njuškala ili iz nekog trećeg izvora i na što treba obratiti pažnju prilikom kupovine. U ovom tekstu skupili smo odgovore na pitanja koja svakodnevno dolaze na adresu našeg servisa.

Što je to DELPHI DS150E i AUTOCOM?

Delphi DS150E je profi sustav za autodijagnostiku proizvođača DELPHI i vrlo je popularna kod nas. Podržava opširnu dijagnostiku osobnih vozila, teretnih vozila i autobusa i primjerena je kako manjim, tako i velikim auto servisima. Autocom je više manje ista stvar samo se prodaje pod brendom AUTOCOM.

Kakav je to “zamjenski” interfejs za DELPHI auto-dijagnostiku?

Da bi koristili DELPHI autodijagnostiku potrebno Vam je računalo sa instaliranim Delphi DS150 dijagnostičkim softverom i interfejs za spajanje računala na automobil. Interfejs je kutija sa elektronikom koja se spaja između vozila i automobila. Na automobil se povezuje pomoću OBD kabela preko dijagnostičke utičnice vozila, a na računalo putem USB kabela ili bluetooth veze. Zamjenski interfejs je svaki onaj interfejs koji nije originalni DELPHI-jev, nego uređaj drugog proizvođača sa sličnim funkcijama kao i originalni.

Dali je to legalno?

Posjedovanje samog interfejsa ne krši nikakve zakone osim ako se radi u uređaju koji izvana izgleda kao originalni Delphi interfejs i ako su na njemu logotipi originalnog uređaja koji su zaštićeni autorskim pravima. Sa druge strane instalacija DELPHI softvera na vlastito računalo, ukoliko za njega niste platili valjanu licencu, nije legalna. Skidanjem Delphi softvera sa interneta i instalacijom bez valjane registracije i licence kršite zakon kao i instalacijom neke piratske verzije igrice, microsoft office-a ili windowsa.

Radi li taj zamjenski DELPHI interfejs sa još nekim programom za autodijagnostiku?

Da. Osim sa Delphi programom, ovi uređaji mogu raditi i sa AUTOCOM te Wurth WOW i još nekim programima za autodijagnostiku. Trenutno se Delphi se pokazao najstabilnijim i najboljim te ima najnoviju bazu podataka koja dobro radi sa ovakvim zamjenskim uređajima i podržava vozila do 2015 godine.

NOVOSTI 24.06.2020.

Od nedavno se pojavila nova verzija AUTOCOM 2017.1 vFINAL by c2b i prema svim testiranjima radi odlično na svim tipovima zamjenskih interfejsa kompatibilnim sa Autocom/Delphi programima, a ima puno više vozila no starija verzija DELPHI 2015.1 . Naravno izbor je na vama no ovaj novi AUTOCOM 2017.1 by c2b trenutno nudi najveći broj vozila i vrlo stabilan rad.

Gdje da nađem Delphi DS150 program?

Ne bi bilo u redu da ovdje stavljamo linkove na piratski softver, no svatko tko zna koristiti Google lako će u pretragu ukucati “download Delphi 2015” i pronaći link na nekom od foruma ili blogova. Zašto baš Delphi 2015? Zato što je to zadnja verzija koja radi bez ikakvih problema sa zamjenskim uređajem. Postoji još i verzija iz 2016 no nije baš stabilna i neke funkcije ne rade. Još jednom napomena. Instalacija krekiranog softvera bez licence nije legalna.

Koje sve aute mogu raditi sa ovakvom kombinacijom?

U principu su podržani više-manje svi modeli osobnih i teretnih vozila od sredine devedesetih do 2015 godine. Stvarna podrška ovisi o tome kakav zamjenski uređaj imate. To nas dovodi do sljedećeg pitanja….

Ima li razlike u kvaliteti interfejsa s obzirom da cijene idu od 30 dolara do preko tisuću kuna za razne modele?

Zamjenski interfejsi za Delphi dijagnostiku pojavili su se prije desetak godina na ebayu i sličnim stranicama. Ti prvi modeli bili su kvalitetno napravljeni i koštali su i do nekoliko stotina dolara. Takvi interfejsi su najčešće izgledali gotovo identično originalu i čak su imali i naljepnice sa Delphi logom i natpis Made in Sweden. Naravno da je ovo bilo očito kršenje autorskih prava. Kasnije su se uređaji počeli praviti u kućištima potpuno različitim od originala, samo sa logotipom firme koja ga stvarno izrađuje, i sa nekoliko verzija izmjenjene elektronike.

Najčešće su to bile verzije sa jednom štampanom pločicom ili sa dvije u kojima je ploča sa relejima odvojena. Tada su počele i prva naklapanja dali su bolji modeli sa jednom ili dvije štampane ploćice. Tu na žalost nema pravila. Svaki interfejs sastoji se od nekoliko funkcionalnih cjelina:

  • Naponski dio
  • Procesor
  • Driveri za različite protokole; HS CAN-BUS, SW CAN-BUS, MS CAN-BUS, ISO9141 (KL line protocol) itd.
  • Multiplexer dio sa relejima koji raspoređuje dijagnostičke linije na razne pinove dijagnostičkog konektora
  • USB i bluetooth dio za komunikaciju sa računalom

Bez obzira dali je u pitanju izvedba sa jednom ili dvije štampane ploćice svi ovi dijelovi su tu, a kvaliteta ovisi o kvaliteti izrade štampane ploćice, kvaliteti komponenti i završnoj kontroli uređaja.

Kao što sam naveo prije 10 godina ovi uređaji su koštali 200 – 300 dolara u kineskoj tvornici koja ih proizvodi. Danas se ovakvi zamjenski uređaji mogu pronaći za 30-40 dolara na aliexpresu. Kako je to moguće kada bi same elektroničke komponente koštale i tri puta više? Vrlo jednostavno. Koriste se reciklirane komponente bez ikakve kontrole ispravnosti i kvalitete i dijelovi elektronike se izbacuju. Rezultat toga su vrlo jeftini uređaji vrlo niske kvalitete.

Pošto se osim prodajom bavimo i servisom imao sam priliku vidjeti uređaje koji na relej ploči od 21 releja ima 3 ispravna i 18 neispravnih. Bilo je i slučajeva da su neki čipovi bili zamijenjeni sasvim drugim modelom ili krivo posloženim otpornicima, kratkim spojevima i sl.

Ne moram napominjati da kod ovakvog uređaja najčešće nije najveći problem što on neće raditi već to što spajanje ovakvog uređaja na auto može oštetiti skupu elektroniku vozila. Ovakva proizvodnja može proći ukoliko se koristi kontrola kvalitete pa se reciklirane komponente kao i gotov uređaj testiraju. Tada dobijete uređaj koji možda neće biti trajan, ali bi barem u startu trebao raditi. No kvaliteta kontrole košta i takvi uređaji moraju biti barem 50% skuplji od onih bez ikakve kontrole.

Što znače v3.0, v5.0, v8.0 oznake koje često mogu vidjeti u opisima ovakvih uređajima?

Ove oznake obično se odnose na verziju Delphi DS150E interfejsa sa 2 štampane ploče i odnose se da drivere za K i L linije koje se koriste za dijagnostiku starijih modela vozila (najčešće proizvedene do 2005 god).

Starije izvedbe delphi interfejsa označene sa v3.0 koriste po jedan SI9241 chip kao driver za K i L dijagnostičku liniju i to je definitivno najbolje rješenje. Kod njih treba obratiti pažnju da na većini takvih uređaja naručenih iz kineskih trgovina postoji tvornička greška jer su namontirane krive D701 i D703 diode. To spriječava ovakve uređaje da se spajaju na teretna vozila i neke modele osobnih vozila koje koriste ISO9243 i KWP2000 protokol. Iako je ovaj kvar relativno lako riješiti mnogima to predstavlja problem.

Novije verzije označene sa v5.0, v8.0, v9.0 ili slično koriste omjesto skupih i teško nabavljivih SI9241 chipova drugaćiju shemu i jeftini LM393 chip kao zamjenu. Na takvim ploćama radi samo K dijagnostička linija pa hrpa vozila koja koristi i L dijagnostičku liniju za inicijalizaciju veze ne može raditi sa ovakvim interfejsima. Nažalost ovaj problem je vrlo teško/nemoguće popraviti.

Koji interfejs je kvalitetniji? Dali onaj u plastičnom kućištu ili aluminijskom? Plavi ili crveni?

Na žalost, nema načina da prema vanjskom izgledu uređaja procijenite dali se radi o lošem ili dobrom Delphi interfejsu. Trenutno se na tržištu može naći desetak različitih kućišta za ove uređaje i u svako od njih ugrađuju se i loše i dobre elektronike.

Tek otvaranje uređaja i detaljni pregled ploče sa elektronikom interfejsa može Vam dati više podataka o kvaliteti samog uređaja. No čak i to nije garancija. Da bi bili sigurni da se radi o kvalitetnom interfejs uređaju koji će podržati sva vozila koja možete odabrati u programu i to na siguran način potrebno je izvršiti niz testiranja, najbolje na OBDII simulatoru da bi se izbjegli mogući problemi po skupu elektroniku automobila.

Kakva je razlika u interfejsu sa i bez bluetootha?

Delphi DS150E interfejsi se spajaju na PC računalo preko USB kabela ili bežično preko bluetooth veze. Uz svaki uređaj dobijete USB kabel i svaki se na računalo može spojiti ovim putem. Ukoliko Vam kabel od Delphi interfejsa do laptopa smeta i želite ga spojiti bežično odaberite model sa bluetooth-om. Ukoliko Vam kabel nije problem možete uzeti i model bez bluetooth modula koji je u pravilu nešto jeftiniji.

Kakvi su to CLASS A a kakvi CLASS B Delphi zamjenski interfejsi?

Kako samo ime govori CLASS A uređaji su kvalitetniji, a CLASS B manje kvalitetni uređaji. Kod različitih proizvođača/prodavača ovakvih interfejsa ove oznake imaju različito značenje i nisu točno definirane tako da će te na raznim internet trgovinama i oglasnicima često vidjeti da neko oglašava uređaj CLASS A, a u stvarnosti se radi o najjeftinijoj i najlošijoj verziji uređaja.

Imam Delphi DS150E dijagnostiku sa kineskim (zamjenskim) interfejsom i na nekim autima mi se spoji na motor i očita greške, ali neće na ABS (ili neki drugi sistem). Zašto?

Najvjerojatniji razlog tome je neispravan čip koji služi kao driver za komunikaciju preko SW CAN linije. Iz nekog nepoznatog razloga svi zamjenski Delphi interfejsi nabavljeni u Kini u zadnjih nekoliko godina imaju neispravan NCV7356 chip koji služi za komunikaciju sa vozilom putem tzv. Single Wire CAN protokola (SW CAN). Ovaj protokol najčešće se koristi kod OPEL vozila. Rješenje je zamijeniti ovaj IC.

Drugi mogući razlog je neispravnost nekog od releja na elektronici interfejsa. Neki automobili imaju tako koncipiran konektor za autodijagnostiku da se za pristup svim kontrolerima u vozilu koristi samo jedan pin. Kod nekih je sistem takav da se komunikacija sa ECU-om motora vrši preko pina 7, a recimo Airbaga preko pina tri. Releji služe da preusmjere signale na potrebne pinove konektora. Ukoliko je neki od releja neispravan, moguće je da se dijagnostika neće moći spojiti na određene sisteme na automobilu. Ovaj se problem može riješiti testiranjem jednog po jednog releja i zamjenom neispravnih.

Kako rade releji u Delphi DS150E interfejsu

Koji onda uređaj kupiti i dali ga uopće kupiti?

Prvo da razjasnimo…ukoliko će te uređaj koristiti sa piratskim programom, posebno ukoliko ga planirate koristiti u profesionalnoj radionici.. NEMOJTE. Time kršite zakone. U tome slučaju svakako birajte originalne uređaje za dijagnostiku koji više nisu skupi kao prije nekoliko godina. Prvi primjer su AUTEL profi dijagnostike koje imaju iste ili bolje mogućnosti kao i DELPHI dijagnostika, originalni su i imaju redovne nadogradnje. Naravno skuplji su od zamjenskih Delphi interfejsa, no puno jeftiniji od originalne Delphi DS150E dijagnostike sa licenciranim softverom.

Ako Vam ovaj zamjenski interfejs treba za vlastite DIY projekte, testiranja i slično uređaj kupite od nekog u koga imate povjerenja, tko zna što Vam prodaje i može Vam pružiti podršku i garanciju za kupljeni uređaj.
Ako posjedujete elektroničarski alat i znate ga koristiti te Vam nije problem riješiti eventualne sitnije probleme sa uređajem pokušajte ga naručiti sa ALIEXPRESS-a, E-BAY-a ili sličnih stranica. Preporučam Vam da kod odabira odmah odbacite one najjeftinije modele te birate neki sa puno dobrih recenzija i ocjena.

Računajte i na to da će kod ulaska u Hrvatsku takav uređaj završiti u poštanskoj carinarnici te će carinici od Vas tražiti da im pošaljete račune, presliku narudžbe i dokaz uplate te Vam na utvrđenu carinsku vrijednost naračunati PDV i troškove špedicije. Ovaj dodatni trošak obično košta 150 do 200 kn koje će te platiti poštaru kada Vam donese paket. Ovakve uređaje svakako preporučam testirati “na stolu” prije spajanja na vozilo.

Nudite li Vi ovakav tip interfejsa?

U KDIJAGNOSTIKA web shopu pronaći će te dva tipa interfejsa kompatibilna sa Delphi DS150E programom. Označili smo ih sa CLASS A i CLASS B.

Prvi skuplji i bolji je MULTIDIAG PRO+ interfejs. Ovo su njegove specifikacije:

  • Crveno aluminijsko kućište
  • Elektronika na jednoj pločici (PCB)
  • kvalitetan bluetooth modul
  • kvalitetni novi releji
  • KL protokol u punoj funkciji zasnovan na SI9241 chipovima
  • SW CAN protokol u punoj funkciji
  • Ispitan na 12 i 24V sistemima
  • CAN-BUS filteri
  • Radi bez problema na 95% podržanih vozila do 2015 godine
  • Detaljno ispitan u našem servisu prije isporuke

Drugi jeftiniji je TCS-CDP interfejs. Evo više podataka o njemu:

  • Plavo plastično kućište
  • Elektronika sa dvije štampane ploče (CPU ploča i relej ploča su odvojene)
  • bluetooth modul (manjeg dometa nego kod skupljeg modela)
  • releji testirani prije ugradnje
  • KL protokol sa podrškom zasnovanom na LM393 chipu (ne radi na nekim Audijima i starijim vozilima koja koriste L liniju za inicijalizaciju veze)
  • bez SW CAN protokola (koristi se kod Opela za komunikaciju sa nekim modulima)
  • radi bez problema na 80% vozila do 2015 godine
  • Detaljno ispitan u našem servisu prije isporuke

NOVOSTI 24.06.2020:

Lošiji TCS CDP CLASS B interfejs više nemamo u ponudi. Umjesto njega sada nudimo samo MULTIDIAG PRO+ CLASS A uređaje u dvije verzije. Prva je prilagođena radu sa Delphi 2015.1.3 programom, a druga najnovijoj verziji softvera AUTOCOM 2017.1 vFINAL by c4b. Također Vaše starije interfejse moguće je nadograditi i prilagoditi ih radu sa najnovijom verzijom sa podrškom za vozila do 2017 godine. Za više informacija kontaktirajte naš servis.

U ovom tekstu pokušao sam skupiti najčešća pitanja u svezi interfejsa kompatibilnih sa DELPHI DS150E dijagnostikom koje dobivamo na adresu našeg servisa. Ukoliko imate neko pitanje na koje niste našli odgovor pišite nam dolje u komentarima, a mi ćemo pokušati odgovoriti na svako od njih.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *