Objavljeno 6 komentara

Sve o DELPHI DS150 auto dijagnostici i interfejsima za nju

delphi DS150E interfejs

Sve što Vas je ikada zanimalo u svezi DELPHI DS150 i Autocom autodijagnostike, a niste imali koga pitati. Koji je interfejs originalni, a koji kineska kopija? Koji uređaj je dobar, a koji “totalno smeće”. Dali da ga naručim iz Kine, sa Njuškala ili iz nekog trećeg izvora i na što treba obratiti pažnju prilikom kupovine. U

ovom tekstu skupili smo odgovore na pitanja koja svakodnevno dolaze na adresu našeg servisa.

Što je to DELPHI DS150 i AUTOCOM?

Delphi DS150 je profi sustav za autodijagnostiku proizvođača DELPHI i vrlo je popularna kod nas. Podržava opširnu dijagnostiku osobnih vozila, teretnih vozila i autobusa i primjerena je kako manjim, tako i velikim auto servisima. Autocom je više manje ista stvar samo se prodaje pod brendom AUTOCOM.

Kakav je to “zamjenski” interfejs za DELPHI DS150 auto-dijagnostiku?

Da bi koristili DELPHI autodijagnostiku potrebno Vam je računalo sa instaliranim Delphi DS150 dijagnostičkim softverom i interfejs za spajanje računala na automobil. Interfejs je kutija sa elektronikom koja se spaja između vozila i automobila.

Na automobil se povezuje pomoću OBD kabela preko dijagnostičke utičnice vozila, a na računalo putem USB kabela ili bluetooth veze. Zamjenski interfejs je svaki onaj interfejs koji nije originalni DELPHI-jev, nego uređaj drugog proizvođača sa sličnim funkcijama kao i originalni.

Delphi autocom interfejsi

Dali je to legalno?

Posjedovanje samog interfejsa ne krši nikakve zakone osim ako se radi u uređaju koji izvana izgleda kao originalni Delphi interfejs i ako su na njemu logotipi originalnog uređaja koji su zaštićeni autorskim pravima. Sa druge strane instalacija DELPHI softvera na vlastito računalo, ukoliko za njega niste platili valjanu licencu, nije legalna.

Skidanjem Delphi softvera sa interneta i instalacijom bez valjane registracije i licence kršite zakon kao i instalacijom neke piratske verzije igrice, microsoft office-a ili windowsa.

Radi li taj zamjenski DELPHI interfejs sa još nekim programom za autodijagnostiku?

Da. Osim sa Delphi programom, ovi uređaji mogu raditi i sa AUTOCOM te Wurth WOW, OPUS, ECLIPSE i još nekim programima za autodijagnostiku. Trenutno se AUTOCOM 2017.1 rev3 se pokazao najstabilnijim i najboljim te ima najnoviju bazu podataka koja dobro radi sa ovakvim zamjenskim uređajima i podržava vozila do 2017 godine.

AUTOCOM 2017.1 vFINAL by code2bin

Gdje da nađem Delphi DS150 program?

Ne bi bilo u redu da ovdje stavljamo linkove na piratski softver, no svatko tko zna koristiti Google lako će u pretragu ukucati “download Delphi 2017.1 vFINAL rev3” i pronaći link na nekom od foruma ili blogova. Zašto baš Delphi 2017.1 rev3? Zato što je to zadnja verzija koja radi bez ikakvih problema sa zamjenskim uređajem.

Postoji još verzija od 2013 pa prema novijima, no ova je trenutno najpreporučljivija. Još jednom napomena. Instalacija krekiranog softvera bez licence nije legalna.

Koje sve aute mogu raditi sa ovakvom kombinacijom?

U principu su podržani više-manje svi modeli osobnih i teretnih vozila od sredine devedesetih do 2017 godine. Stvarna podrška ovisi o tome kakav zamjenski uređaj imate. To nas dovodi do sljedećeg pitanja….

Ima li razlike u kvaliteti DS150 interfejsa s obzirom da cijene idu od 30 dolara do preko tisuću kuna za razne modele?

Zamjenski interfejsi za Delphi dijagnostiku pojavili su se prije desetak godina na ebayu i sličnim stranicama. Ti prvi modeli bili su kvalitetno napravljeni i koštali su i do nekoliko stotina dolara. Takvi interfejsi su najčešće izgledali gotovo identično originalu i čak su imali i naljepnice sa Delphi logom i natpis Made in Sweden.

Naravno da je ovo bilo očito kršenje autorskih prava. Kasnije su se uređaji počeli praviti u kućištima potpuno različitim od originala, samo sa logotipom firme koja ga stvarno izrađuje, i sa nekoliko verzija izmjenjene elektronike.

Jedna ili dvije štampane ploče?

Najčešće su to bile verzije sa jednom štampanom pločicom ili sa dvije u kojima je ploča sa relejima odvojena. Tada su počele i prva naklapanja dali su bolji modeli sa jednom ili dvije štampane ploćice. Tu na žalost nema pravila. Svaki interfejs sastoji se od nekoliko funkcionalnih cjelina:

  • Naponski dio
  • Procesor
  • Driveri za različite protokole; HS CAN-BUS, SW CAN-BUS, MS CAN-BUS, ISO9141 (KL line protocol) itd.
  • Multiplexer dio sa relejima koji raspoređuje dijagnostičke linije na razne pinove dijagnostičkog konektora
  • USB i bluetooth dio za komunikaciju sa računalom

Bez obzira dali je u pitanju izvedba sa jednom ili dvije štampane ploćice svi ovi dijelovi su tu, a kvaliteta ovisi o kvaliteti izrade štampane ploćice, kvaliteti komponenti i završnoj kontroli uređaja.

Delphi DS150E dijagnostika elektronika

Kao što sam naveo prije 10 godina ovi uređaji su koštali 200 – 300 dolara u kineskoj tvornici koja ih proizvodi. Danas se ovakvi zamjenski uređaji mogu pronaći za 30-40 dolara na aliexpresu. Kako je to moguće kada bi same elektroničke komponente koštale i tri puta više?

Zašto su današnji uređaji puno jeftiniji nego prije nekoliko godina?

Vrlo jednostavno. Koriste se reciklirane komponente bez ikakve kontrole ispravnosti i kvalitete i dijelovi elektronike se izbacuju. Rezultat toga su vrlo jeftini uređaji vrlo niske kvalitete.

Pošto se osim prodajom bavimo i servisom imao sam priliku vidjeti uređaje koji na relej ploči od 21 releja ima 3 ispravna i 18 neispravnih. Bilo je i slučajeva da su neki čipovi bili zamijenjeni sasvim drugim modelom ili krivo posloženim otpornicima, kratkim spojevima i sl.

Ne moram napominjati da kod ovakvog uređaja najčešće nije najveći problem što on neće raditi već to što spajanje ovakvog uređaja na auto može oštetiti skupu elektroniku vozila. Ovakva proizvodnja može proći ukoliko se koristi kontrola kvalitete pa se reciklirane komponente kao i gotov uređaj testiraju. Tada dobijete uređaj koji možda neće biti trajan, ali bi barem u startu trebao raditi. No kvaliteta kontrole košta i takvi uređaji moraju biti barem 50% skuplji od onih bez ikakve kontrole.

Što znače v3.0, v5.0, v8.0 oznake koje često mogu vidjeti u opisima ovakvih uređajima?

Ove oznake obično se odnose na verziju Delphi DS150E interfejsa sa 2 štampane ploče i odnose se da drivere za K i L linije koje se koriste za dijagnostiku starijih modela vozila (najčešće proizvedene do 2005 god).

Starije izvedbe delphi interfejsa označene sa v3.0 koriste po jedan SI9241 chip kao driver za K i L dijagnostičku liniju i to je definitivno najbolje rješenje. Kod njih treba obratiti pažnju da na većini takvih uređaja naručenih iz kineskih trgovina postoji tvornička greška jer su namontirane krive D701 i D703 diode.

To spriječava ovakve uređaje da se spajaju na teretna vozila i neke modele osobnih vozila koje koriste ISO9243 i KWP2000 protokol. Iako je ovaj kvar relativno lako riješiti mnogima to predstavlja problem.

Novije verzije označene sa v5.0, v8.0, v9.0 ili slično koriste umjesto skupih i teško nabavljivih SI9241 chipova drugaćiju shemu i jeftini LM393 chip kao zamjenu. Na takvim ploćama radi samo K dijagnostička linija pa hrpa vozila koja koristi i L dijagnostičku liniju za inicijalizaciju veze ne može raditi sa ovakvim interfejsima. Nažalost ovaj problem je vrlo teško/nemoguće popraviti.

Koji interfejs je kvalitetniji? Dali onaj u plastičnom kućištu ili aluminijskom? Plavi ili crveni?

Na žalost, nema načina da prema vanjskom izgledu uređaja procijenite dali se radi o lošem ili dobrom Delphi interfejsu. Trenutno se na tržištu može naći desetak različitih kućišta za ove uređaje i u svako od njih ugrađuju se i loše i dobre elektronike.

Tek otvaranje uređaja i detaljni pregled ploče sa elektronikom interfejsa može Vam dati više podataka o kvaliteti samog uređaja. No čak i to nije garancija. Da bi bili sigurni da se radi o kvalitetnom interfejs uređaju koji će podržati sva vozila koja možete odabrati u programu i to na siguran način potrebno je izvršiti niz testiranja, najbolje na OBDII simulatoru da bi se izbjegli mogući problemi po skupu elektroniku automobila.

Kakva je razlika u interfejsu sa i bez bluetootha?

Delphi DS150 interfejsi se spajaju na PC računalo preko USB kabela ili bežično preko bluetooth veze. Uz svaki uređaj dobijete USB kabel i svaki se na računalo može spojiti ovim putem. Ukoliko Vam kabel od Delphi interfejsa do laptopa smeta i želite ga spojiti bežično odaberite model sa bluetooth-om. Ukoliko Vam kabel nije problem možete uzeti i model bez bluetooth modula koji je u pravilu nešto jeftiniji.

Imam Delphi DS150E dijagnostiku sa kineskim (zamjenskim) interfejsom i na nekim autima mi se spoji na motor i očita greške, ali neće na ABS (ili neki drugi sistem). Zašto?

Najvjerojatniji razlog tome je neispravan čip koji služi kao driver za komunikaciju preko SW CAN linije. Iz nekog nepoznatog razloga svi zamjenski Delphi interfejsi nabavljeni u Kini u zadnjih nekoliko godina imaju neispravan NCV7356 chip koji služi za komunikaciju sa vozilom putem tzv. Single Wire CAN protokola (SW CAN). Ovaj protokol najčešće se koristi kod OPEL vozila. Rješenje je zamijeniti ovaj IC.

Drugi mogući razlog je neispravnost nekog od releja na elektronici interfejsa. Neki automobili imaju tako koncipiran konektor za autodijagnostiku da se za pristup svim kontrolerima u vozilu koristi samo jedan pin. Kod nekih je sistem takav da se komunikacija sa ECU-om motora vrši preko pina 7, a recimo Airbaga preko pina tri.

Releji služe da preusmjere signale na potrebne pinove konektora. Ukoliko je neki od releja neispravan, moguće je da se dijagnostika neće moći spojiti na određene sisteme na automobilu. Ovaj se problem može riješiti testiranjem jednog po jednog releja i zamjenom neispravnih.https://www.youtube.com/embed/hsGHPeTvNdk?feature=oembedKako rade releji u Delphi DS150E interfejsu

Koji onda uređaj kupiti i dali ga uopće kupiti?

Prvo da razjasnimo…ukoliko će te uređaj koristiti sa piratskim programom, posebno ukoliko ga planirate koristiti u profesionalnoj radionici.. NEMOJTE. Time kršite zakone. U tome slučaju svakako birajte originalne uređaje za dijagnostiku koji više nisu skupi kao prije nekoliko godina.

Alternativa DELPHI DS150 interfejsima

Želite li odličnu alternativu Delphi klonovima sa odličnim dijagnostičkim mogućnostima i legalnom licencom, podrškom i svime što ide uz to pogledajte MAXIECU dijagnostički sustav.

Univerzalna dijagnostika za 43 najpoznatija proizvođača vozila sa besplatnim doživotnim nadogradnjama. Možete ju kupiti u FULL verziji ili uzeti podršku samo za jednog proizvođača pa ju kasnije po potrebi nadograđivati.

Cijena je naravno nešto viša nego kada kupujete zamjenski clone interfejs no u odnosu na slične originalne sisteme vrlo je konkurentna jer u cijeni punog kompleta dobijate profesionalnu originalnu auto dijagnostiku proizvedenu u EU sa doživotnom licencom, podrškom od strane proizvođača te besplatnim nadogradnjama.

Gdje kupiti Delphi DS150 zamjenski interfejs

Ako Vam ovaj zamjenski interfejs treba za vlastite DIY projekte, testiranja i slično uređaj kupite od nekog u koga imate povjerenja, tko zna što Vam prodaje i može Vam pružiti podršku i garanciju za kupljeni uređaj.

Ako posjedujete elektroničarski alat i znate ga koristiti te Vam nije problem riješiti eventualne sitnije probleme sa uređajem pokušajte ga naručiti sa ALIEXPRESS-a, E-BAY-a ili sličnih stranica. Preporučam Vam da kod odabira odmah odbacite one najjeftinije modele te birate neki sa puno dobrih recenzija i ocjena.

Računajte i na to da će kod ulaska u Hrvatsku takav uređaj završiti u poštanskoj carinarnici te će carinici od Vas tražiti da im pošaljete račune, presliku narudžbe i dokaz uplate te Vam na utvrđenu carinsku vrijednost naračunati PDV i troškove špedicije. Ovaj dodatni trošak obično košta 200 do 300 kn koje će te platiti poštaru kada Vam donese paket. Ovakve uređaje svakako preporučam testirati “na stolu” prije spajanja na vozilo.

Nudite li Vi ovakav tip interfejsa?

Da. U punudi imamo dva tipa interfejsa kompatibilna sa DELPHI DS150 i AUTOCOM programima za autodijagnostiku. Oba su ispitana prije isporuke, imaju kvalitetnu elektroniku, garanciju i podršku sa naše strane u slučaju bilo kakvih problema.

Obje verzije imaju ugrađene bluetooth modul pa se mogu povezivati i bežično. Skuplji model podržava SW i MS CAN protokole pa preporučamo njega ako Vam je bitna podrška za sve sustave u FORD i OPEL vozilima. Ako vam to nije toliko važno i jeftinija verzija odraditi će isti posao.

U ovom tekstu pokušao sam skupiti najčešća pitanja u svezi interfejsa kompatibilnih sa DELPHI DS150E dijagnostikom koje dobivamo na adresu našeg servisa. Ukoliko imate neko pitanje na koje niste našli odgovor pišite nam dolje u komentarima, a mi ćemo pokušati odgovoriti na svako od njih.

6 misli o “Sve o DELPHI DS150 auto dijagnostici i interfejsima za nju

  1. Pozdrav,dali multidiag+ dijagnostika ima svoj program ili radi samo preko delphi ds 150,ja imam wurth wow program pa me zanima dali može preko njega raditi.

    1. Moze raditi sa delphi, Autocom, eclipse, Opus i Wurth WOW. To su sve vise manje isti programi, samo malo drugacije sucelje

  2. Poštovani,
    Imam AUTO&COM CDP+ dijagnostiku koja radi prilično dobro ali je problem što je 2014 g i ne mogu novija vozila dijagnosticirati pa trebam ažuriranje ,a ne mogu ga skidati sa interneta.
    Imate li Vi kakovo rješenje,ja bih platio koliko treba da mi otvorite stranicu kako ažurirati ili ga treba mijenjati za noviji proizvod.
    Molim pojašnjenje sa unaprijed Zahvalom.
    KATAJ doo
    Autoservis “KATAJ”
    LP
    Petar Kataj

    1. Pozdrav, javite se na email info@kdijagnostika.hr ili na 0918890115. Moram prvo pogledati kakav uređaj imate pa Vam onda kažem što može a što ne….

  3. Vw tiguan 2009 g.koji model dijagnostike mi možete preporučiti .Koristio bi je samo za vlastite potrebe.unaprijed zahvaljujemo na odgovoru.

    1. Definitivno ovu: https://www.kdijagnostika.hr/shop/vag-zamjenski-interfejs-kompatibilan-sa-vcds-om/. Cijena je povoljna, a daleko najviše može napraviti na VAG autima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *