Objavljeno

Kako i zašto testirati kvalitetu kočionog ulja

Većina vozača dobro zna da je redovna izmjena rashladne tekućine i ulja u motoru osnovna radnja koju svatko treba obaviti ako  misli održavati svoj automobil. No što je sa kočionom tekućinom? Za Vašu informaciju svatko tko godišnje pređe od 15000 do 20000 km,  u tome vremenu pritisne pedalu kočnice i do 75,000 puta. Isto tako više od polovice vozača kao najveći strah po pitanju automobila navodi strah od kvara na kočnicama. Dodamo li tome i obveznu provjeru kvalitete kočione tekućine na tehničkom pregledu, dolazimo do zaključka da je i ovo tema sa kojom se vrijedi pozabaviti.

Testiranje kočione tekućine na tehničkom pregledu

Kao prvo da objasnim zašto se kočiono ulje mora provjeravati i mijenjati. Ako ne promijenite ulje u motoru, taj propust mogao bi Vas skupo stajati no neće Vas stajati života. Nasuprot tome, staro kočiono ulje može Vas dovesti u situaciju da Vam prilikom naglog kočenja simultano otkažu sve kočnice što uistinu nije veseo scenarij posebno ako se dogodi pri velikim brzinama na autocesti ili na nizbrdici. Kočiono ulje vrlo je higroskopno tj. uvlači vodu u sebe poput spužve. Povećanjem postotka vlage u kočionom ulju smanjuje se njegovo vrelište što je vrlo opasno jer se kočnice puno brže pregrijavaju nego sa novim uljem. Upravo zato kod naglih i dugačkih kočenja dolazi do prijevremenog prijelaza kočione tekućine iz tekućeg u plinovito stanje što će izazvati propadanje papučice kočnice i moguće tragične posljedice. Isto tako vlaga u kočionoj tekućini uzrokuje koroziju koja može oštetiti komponente sustava, na što su posebno osjetljivi automobili sa ABS kočnicama. Zato kočiono ulje morate redovito pregledavati i kada količina vlage pređe propisane vrijednosti odmah ga zamijeniti.

Koćiona tekućina (UK ulje) vremenom povlaći vlagu i gubi svojstva

Ako ste vlasnik auto-servisa, provjerom kočionog ulja omogućiti ćete svojim mušterijama puno sigurniju vožnju i riješiti ih problema oko prolaska na tehničkom pregledu prilikom registracije vozila. Vjerojatno i sami znate kako je neugodna situacija kada Vam čovjek  dođe na servis prije registracije, pa mu nakon servisa auto odbiju prilikom pregleda u stanici za tehnički pregled. Osim toga na Vama je i odgovornost da vlasnika vozila savjetujete i predložite mu provjeru i eventualnu zamjenu ulja, ako je to potrebno, jer malo je laika dobro upućeno u ovu problematiku. Na kraju krajeva ova Vam dodatna usluga pruža i dodatnu priliku za zaradu.

Tester UK ulja za kočnice

Mjerenje kvalitete kočione tekućine mjeri se metodom mjerenja točke vrelišta ili metodom utvrđivanja postotka vlage u njoj. Ako se mjeri postotak vlage rezultati od 0 do 3% smatraju se dobrim i ulje zadovoljava specifikacije, tj. izmjena još nije potrebna. Ako je vlaga veća od 3% kočionu tekućinu treba zamijeniti. Svaki rezultat veći od 4% treba smatrati zabrinjavajućim i odmah ispustiti staro ulje iz kočnica.
Samo mjerenje se vrši testerom kočione tekućine. K Dijagnostika u svojoj ponudi ima pouzdane i jeftine testere kočione tekućine proizvođača ADD TOOLS, ali mjerenje se vrši više-manje isto čak i ako koristite drugi sličan tester.

Testiranje UK ulja za kočnice ADD7702 testerom

Prvo odvrnete čep na posudi za kočionu tekućinu i ako je potrebno izvadite sito. Tester upalite pritiskom na taster. Pali se prva zelena LED dioda koja je indikator ispravnosti baterije. Zatim uronite vrh testera u posudu sa tekućinom tako da prekrije elektrode. Ovisno o postotku vlage u ulju pale se diode sa oznakama 1%, 2%, 3% ili 4%.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *