1. Uvod: Stres na tehničkom – “Lampica svijetli, ne možete proći”
Zamislite: dolazite na tehnički pregled, sve izgleda u redu… ali tehničar vas zaustavlja. “Žao nam je, ne možete proći – upaljena vam je check engine lampica”. Ako vam se to već dogodilo, znate koliko to može biti neugodno. Dobra vijest? U mnogim slučajevima ovo se može brzo riješiti – bez skupih servisa.

2. Zašto je upaljena check engine lampica razlog za odbijanje?
U Hrvatskoj je po pravilniku dovoljna jedna aktivna MIL (Malfunction Indicator Lamp) – tj. check engine lampica – da vozilo ne prođe tehnički pregled. Nije važno radi li se o ozbiljnom kvaru ili sitnici – ako svijetli, tehnički je automatski negativan.

3. Najčešći uzroci upaljene lampice
U većini slučajeva, greške koje aktiviraju ovu lampicu nisu kritične za sigurnost:
- Pogreške na lambda sondi
- Problemi sa sustavom isparavanja goriva (EVAP)
- Neispravan MAP/MAF senzor
- Povremene greške sa smjesom zraka i goriva
- Sitni padovi napona u sustavu
Mnoge od ovih grešaka možete sami otkriti i (ako su privremene) obrisati bez posjete servisu.

4. Kako saznati što se točno događa – bez servisa
Danas vam ne treba skupi dijagnostički uređaj da biste pročitali greške. Dovoljno je imati:
Jeftini OBDII bluetooth adapter iz VGATE serije koji možete nabaviti već od 30 EUR i neka od besplatnih OBDII aplikacija za mobitel (Car Scanner, Torque, EOBD Facile)
ili
Samostalni OBDII skener za auto dijagnostiku. Cijene kreću od 40 EUR.
Spojite uređaj i u nekoliko sekundi isčitajte kod greške – npr. P0420 ili P0171. U mnogim slučajevima, aplikacija će vam objasniti značenje koda.

5. Brisanje grešaka – kada je to OK, a kada nije?
Većinu “privremenih” grešaka možete sigurno obrisati. Primjeri:
- Pad napona zbog slabije baterije
- Povremena loša smjesa zraka/goriva
- Greška senzora koja se više ne ponavlja
Ako se nakon brisanja greška ne vrati unutar 1-2 vožnje – najvjerojatnije je bila bezopasna. No, ako se ista greška odmah vrati, tada je problem stvaran i traži daljnju dijagnostiku ili popravak.

6. I dalje upaljena lampica? Što dalje?
Ako se greška ne može obrisati ili se odmah vraća:
- Provjerite točan kod i značenje (ovdje možete vidjeti objašnjenja OBD2 grešaka)
- Ako imate dijagnostiku, možete pratiti “live data” (npr. rad lambda sonde, temperaturu motora itd.)
- U najgorem slučaju, s ovim informacijama idite u servis – već imate pola posla obavljeno!

7. Zaključak: Ne prolazite tehnički? Ne paničarite.
Upaljena check engine lampica nije kraj svijeta – često je riječ o trivijalnim stvarima koje se lako riješe. S prijenosnim OBD2 uređajem možete:
- Provjeriti točan uzrok problema
- Brisati greške
- Uštedjeti vrijeme i novac
Preporučeni uređaji koji će vam pomoći otkloniti grešku i omogućiti prolaznost na tehničkom pregledu i eko testu
Evo nekoliko uređaja koji Vas neće puno koštati, a omogućiti će i potpunom početniku da brzo utvrdi kvar i ukoliko je to moguće obriše ga. Prvo ćemo navesti nekoliko uređaja koji rade na način da se spoje sa mobitelom na koji ste instalirali neku od besplatnih OBD2 aplkacija za autodijagnostiku i pomoću njega utvrde i obrišu grešku.
Prva dva jeftinija su popularni OBD2 adapteri /dongle proizvođača VGATE. Jeftini su i pouzdani te rade sa velikim brojem aplikacija (Car Scanner, Torque, OBD auto doctor i sl.). Treći je nešto skuplji no nudi još više mogućnosti. Radi se o THINKDIAG MINI uređaju koji koristi svoju THINKDIAG+ aplikaciju i omogućava detaljnu dijagnostiku svih sustava na vozilu uključujući motor, ABS, Airbag, Multimedia, AC i sl. Prva dva su odlična za početnike, dok je ovaj treći primjeren i za naprednije korisnike.
Bluetooth OBD2 adapteri za autodijagnostiku preko mobitela
Ako više volite samostalne uređaje koji rade bez mobitela, računala ili nekog trećeg pomagala onda je ovo uređaj za vas. Od najjeftinijeg KINGBOLEN YA200 i vrlo popularnog LAUNCH CR3008 PLUS skenera koji vrše dijagnostiku svih komponenti vezanih za motor vozila, pa do močnog THINKSCAN SD koji je već ozbiljan DIY autodijagnostički skener sa dijagnostikom svih sustava i reset funkcijama. Svatko će pronaći nešto za sebe.