KDijagnostika - Autodijagnostika na jeftiniji i jednostavniji nacin
Početna     Proizvodi     Korisne upute      Kako naručiti     Kontakt     O nama
autodijagnostika FiatECUScan ScanMaster OBDII dijagnostika Autel ručni skeneri za autodijagnostiku Alati i mjerna oprema za autolektriku i automehaniku Interfejsi za PC autodijagnostiku KL, KKL, ELM327, VCDS, VAG-COM, OP-COM

Naruči autodijagnostiku

Naruči autodijagnostiku



Kategorije proizvoda

 

Savjeti i upute

 

Informacije

 


VAG-COM OPIS PROGRAMA I KRATKE UPUTE

VAG-COM je najpopularniji i vjerojatno najbolji program za dijagnostiku VAG grupe automobila. Podržava testiranje većine VW, Audi, Skoda i Seat automobila. Izdavać programa je američka firma Ross-Tech, a program se može koristiti i u besplatnoj shareware verziji koju možete skinuti sa site-a proizvođača. Pošto shareware verzija ima određena ograničenja, program možete registrirati da biste dobili punu funkcionalnost. Cijena registracije programa je oko 100 US$.
VAG-COM program redovito se obnavlja novim mogućnostima i podacima za najnovije modele VAG vozila. VAG-COM program do verzije 500 nije imao podršku za CAN-BUS komunikaciju kakvu koriste VAG vozila proizvedena poslije 2004. god. Te starije verzije programa rade sa takozvanim KL interfejsima kakve možete kupiti i kod nas u ponudi. Vazno je napomenuti da kod starijih verzija VAG-COM-a postoje i hrvatske verzije programa koje će olakšati rad svima onima kojima engleski jezik nije jača strana. Verzije programa veče od 500 za rad koriste specijalne HEX-CAN interfejse i mogu raditi i novije modele vozila od 2005. na dalje.
Pošto su starije verzije programa zbog rada sa jeftinim KL interfejsom pristupačnije u ovom opisu zadržati ćemo se kod njih iako je princip rada sa novijim verzijama isti no uz neke dodatne mogućnosti.

VAG-COM registracija

Po otvaranju programa VAG-COM na ekranu Vam se pojavljuje početni prozor. U njemu birate što želite raditi. Za početak je potrebno odabrati OPTIONS i podesiti opcije za rad sa vašim računalom te testirati interface.

VAG-COM glavni izbornik

U OPTIONS prozoru važno je podesiti COM port na koji je priključen K Dijagnostika VAG KL interface. Na većini računala to je COM1. Kod desktop računala ponekad se nalaze dva COM porta koji su označeni sa COM1 i COM2. Nakon što ste izabrali ispravan COM port spojite interfejs sa računalom i zatim sa vozilom. Na automobilu uključite kontakt i stisnite tipku TEST u OPTIONS prozoru. Ako je sve ispravno spojeno otvoriti će Vam se prozor sa porukom da je COM port OK i da je interface pronađen i spreman (found and ready). Ukoliko dobijete poruku da adapter nije pronađen provjerite dali ste odabrali pravi COM port, dali su konektori ispravno priključeni na računalo i automobil i dali je uključen kontakt. Ako je sve ovo ispravno odrađeno, a program i dalje javlja grešku pokušajte sa drugim automobilom, pošto je moguće da ovaj automobil nije kompatibilan sa programom VAG-COM ili sa VAG KL interface-om. Ako sistem ne radi niti na jednom automobilu potrebno je provjeriti ispravnost COM porta na računalu ili interface-a.
Kod KL interfejsa koji se spajaju na USB port računala pažljivo pročitajte upute o instalaciji drivera. Nakon instalacije i podešavanja virtualnog COM porta postupak testiranja je isti kao i kod serijskog KL interfejsa.

VAG-COM podešavanje opcija

Kada ste podesili opcije možete početi sa dijagnostikom. U OPTIONS prozoru kliknite na Save da snimite opcije i u glavnom prozoru odaberite SELECT. Otvara Vam se Select Control Module prozor u kojem birate koji kontroler želite otvoriti. Naravno, nema svaki automobil svaki od ponuđenih kontrolera. Noviji automobili u pravilu imaju i više kontrolera tako da ćete na nekom novijem Pasatu sa više dodatne opreme moći otvoriti recimo kontroler motora, airbaga, radio kasetofona, servo-upravljača, podizača prozora, centralnog zaključavanja, navigacije i sličnih dodataka, dok ćete na starijem Polu ili Ibizi sa 1,9D motorom pronaći samo kontroler diesel pumpe i eventualno immobilizer-a

VAG-COM izbor modula

Kada jednom uspješno otvorite kontroler dobivate mogućnost da iz njega očitate zabilježene greške i obrišete ih iz memorije. Osim ovoga moguće je čitati mjerne blokove kontrolera i pomoću njih u realnom vremenu pratiti promjene raznih fizikalnih veličina u vozilu kao što su broj okretaja motora, količina usisanog zraka, brzina ubrizgavanja goriva, temperatura motora i slično. Sve ove vrijednosti mogu se pratiti brojčano ili pomoću preglednih dijagrama. Iduća funkcija je Readiness. Klikom na nju pokrećemo provjeru spremnosti raznih sustava vozila. Drugi dio funkcija svrstava se u napredne postupke. Svaka od ovih funkcija može nešto promijeniti u konfiguraciji kontrolera pa ih treba koristiti samo ako točno znate što radite. Za razliku od gore opisanih sigurnih postupaka koji ne mogu ništa pokvariti, neoprezno korištenje naprednih funkcija i te kako može. Napredne funkcije su: Login - logiranje u kontroler, Basic setings - slično kao mjerni blokovi, ali sa automatskom kalibracijom podataka, Output tests - nalaže kontroleru da testira sve izvršne električne uređaje pod njegovom kontrolom, Recode - funkcija koja služi za kodiranje kontrolera (recimo ako autokasetofonu dodamo CD changer moramo rekodirati autokasetofon da bi ga prihvatio) i Adaptation koji služi za pregledavanje i mjenjanje raznih funkcija kontrolera (pomoću ove funkcije možete promjeniti broj okretaja u praznom hodu, dodati nove ključeve immobilizeru, poništiti ili podesiti servisne intervale i slično).

VAG-COM program

Za ostale funkcije programa Vag-Com i detaljnija objašnjenja pročitajte kompletne upute koje dobivate uz VAG KL INTERFEJS.
Naši interfejsi ispitani su i rade sa svim verzijama do 409.1


Na kraju evo još nekoliko savjeta sto napraviti ako stvari ne rade onako kako bi mi željeli.

 

Zašto VAG-COM neće uspostaviti komunikaciju sa vozilom?

Provjerite slijedeće:

  • Da li je interface uključen u vozilo? Interface koji nije priključen u vozilo će uvek pokazati poruku Not Found pošto se napaja strujom iz akumulatora.
  • Da li ste dali kontakt na automobilu?
  • Da li je interface priključen na dobar serijski port (ako ih ima dva i više)? Neka PC računala imaju prilično nejasne oznake portova.
  • Da li su serijski portovi na vašem računalu pravilno konfigurirani?
  • Isključite Palm-Pilot Synchronization ili slične programe ako ih imate!
  • Ako imate vozilo 1997. godišta ili novije sa auto-radijom koji nije originalni tvornički nego je naknadno ugrađen onda pogledajte odgovor na to pitanje na kraju ovog uputstva.
  • Pogledajte odjeljak Problemi kompletnog uputstva jer vaše vozilo možda zahtjeva posebna podešavanja.

 

VAG-COM komunicira sa vozilom ali sa prekidima?


Protokol za dijagnostiku zahtjeva određeni stupanj odgovora sistema u realnom vremenu. Neki od programa u Windowsima mogu onemogućiti VAG-COM od pravovremenog detektiranja signala koji dolaze iz vozila. Ako se to desi pokušajte isključite dolje navedene programe:

  • Virus skeneri
  • Task Scheduler
  • Microsoft Active-Synch
  • Fast-Find
  • Neki Novell Netware mrežni drajveri
  • Power Management; neki laptopi funkcionirati će pravilno samo ako se napajaju iz mreže, a ne iz baterije!

Ostali savjeti:
  • prođite redom sve programe iz System Tray, kliknite desnom tipkom miša na svaku od ikonica i izaberite opciju Disable ili Exit.
  • Windows 2000 sa SP1: Instalirajte IE 5.5 ili SP2.
  • Windows 95/98/Me: aktivirajte listu procesa pritiskom na CTRL+ALT+DEL. Ukinite sve procese osim Explorer i Systray.
  • Sve verzije Windowsa: Start->Run->MSCONFIG. Pogledajte koje sve nepotrebne stvari Windows ućitava i oslobodite ih se.
  • Neke Windows instalacije, posebno one sa bezbroj programa koje ste instalirali pa ih onda deinstalirali mogle bi biti beznadežne. Pokušajte sa reinstalacijom operativnog sustava.
  • Zaustavite ili uklonite PCMCIA kartice, posebno one koje pravi Xircom. Neke IBM kartice su takođe problematične.
  • Primijećeni su problemi sa VAG-COM verzijom 211.1 i novijima pri radu na računalima na kojima je instalirana Zone Alarm firewall aplikacija. Ako koristite Zone Alarm, isključite ga dok koristite VAG-COM.
  • 1991-1994 TDI motori mogu praviti probleme prilikom spajanja sa VAG-COM programom. U nekim slučajevima možda neće biti moguće uspostaviti komunikaciju sa njima.
  • Ako prilikom pokušaja spajanja na neki od kontrolnih modula automobila VAG-COM javi grešku "Can't Synch Baud Rate", pokušajte u opcijama programa promjeniti Start Baud na 9600. Ako ni sa brzinom od 9600 komunikacija ne krene pokušajte i sa 4800 i 1200. Prije svakog novog pokušaja isključite pa zatim ponovo uključite kontakt na automobilu.


2000-2001 VW Golf/GTI/Jetta/Beetle Airbag Sistem (V A Ž N O !)

Prema nekim izvješćima na nekim VWGolf/GTI/Jetta/Bettle vozilima, nakon testiranja airbag kontrolera, događa se da lampica airbaga ostaje upaljena. Airbag kontroler prijavljuje grešku 65535 koja pokazuje na internu grešku kontrolera koja se ne može obrisati. Problem je ograničen samo na kontrolere sa tvorničkim brojem 6Q0-909-605-A. Ako imate 2000-2001 Golf, Jetta/Bora, Beetle, ili isti SEAT ili Skoda model, prije testiranja provjerite broj na kontroleru. Ako broj nije 6Q0-909-605-A, nebi trebalo biti problema kod skeniranja. Ako je broj 6Q0-909-605-A, ne testirajte te ga. Testiranje ostalih kontrolera na tome vozilu ne utječu na ovaj problem.


1990-1992 VW 2.0L 16V motori

Kod testiranja ovih modela postavite u opcijama Start Baud na 4800. Ako pokušate sa nekom drugom vrijednosti ECU će "zablokirati" pa je prije novog testiranja potrebno isključiti kontakt i ponovo ga uključiti..

1990-1993 VW Cabrio/Cabriolet Airbag

Kontroler airbaga na ovim vozilima ne može komunicirati sa programom VAG-COM. U stvari on komunicira niti sa originalnim Volkswagenovim VAG-1552 testerom, već samo sa starom verzijom VAG-1552

1994-1997 C4 (A6/S6) Instrument Clusters

Ovaj kontroler ima veliki postotak grešaka prilikom komunikacije. Ako Vam se dogodi da se ne možete spojiti na ovaj kontroler pokušajte očistiti kontakte na stražnjoj strani instrument ploče kontakt sprejem. U nekim slučajevima ovo pomaže.

AFTER-MARKET RADIO PROBLEM

Negde izmedu 1997. i 1998. godine, VW i Audi su počeli ugrađivati autokasetofone sa mogučnošću dijagnostike u večinu modela. To znaci da serviser sa svojim dijagnostickim alatom može komunicirati sa radiom. Zašto? Zato da bi ste mogli podesiti razne opcije, kao na primer, da li je CD prikljucen, da li je antena klasicna ili sa pojacalom, i tako dalje. Dodatno, ovi auto-radio uredaji konstantno nadgledaju svoje izlaze prema zvucnicima i ako je kabl u prekidu ili u kratkom spoju, pa makar i na trenutak, auto-radio ce zabilježiti kod te greške koju naknadno možete pročitati sa svojim dijagnostičkim uredajem.
Problem je u tome što je VW sasvim slučajno odlučio da komunikacijsku liniju preko koje radio komunicira sa dijagnostičkim alatom stavi na mjesto na kojem stariji auto-radio uredaji imaju stalnih +12V! Znaci, ako izvadite auto-radio iz vašeg 1997 GTI i stavite ga u neki 1998 model (gdje auto-radio ima mogucnost dijagnostike) komunikacijska linija biti trajno spojena na +12V!
Automobilu je potpuno nebitno da li ce ta linija biti na +12V jer to ne utice na funkcionalnost vozila. Ali ako uključite svoj dijagnostički alat u takvo vozilo to će dovesti do uništenja interfejsa. Zbog toga mnogi ovlašteni servisi, nakon što su spalili tri-cetiri skupa dijagnostička alata i napravili štetu od desetak tisuća eura, odbijaju primiti na servis vozila iz kojih je izvađen originalni radio i ubaćen neki drugi! Da bi izbjegli ovaj problem obavezno provjerite komunikacijsku liniju.
Ako je vozilo iz 1996. godine ili starije, ne brinite se. Auto-radio nije spojen na dijagnostičku liniju. Ako imate voltmetar: izmjerite napon izmedu pinova 4 i 7 na dijagnostičkom konektoru u vozilu (morate prethodno dati kontakt). Ako je ispod 9V komunikacijska linija je u redu. Ako je preko 9V linija je sumnjiva i moraćete uzeti otpornik od 1kohm, staviti ga izmedu pinova 4 i 7 i ponovo izmjeriti napon. Ako je ispod 1V onda je sve u redu. Ako napon ostane 12V (iako je otpornik spojen) onda sigurno imate problem. U tom slučaju najbolje je izvaditi autoradio i ponoviti test.


Kompleti za rad sa VAG-COM programom:

 

VAG KL serial
VAG-COM SERIAL AUTODIJAGNOSTIKA

KL interfejs za dijagnostiku VW, Audi, Skoda i Seat vozila proizvedenih od 1990. do 2004. godine. Spajanje na serijski port (COM port)

210,00 kn

400,00 kn
KKL interfejs za VAG-COM
VAG-COM ENG/HR USB autodijagnostika

KKL interfejs za dijagnostiku VW, Audi, Skoda i Seat vozila proizvedenih od 1990. do 2004. godine. Spajanje na USB port

270,00 kn

300,00 kn
VCDS 908
VCDS 10.6 ENGLESKI

Interfejs za naprednu dijagnostiku VAG vozila do 2010 sa OBDII modom za osnovne funkcije na vozilima ostalih marki. ENGLESKI jezik.

TRENUTNO NEMA

 

 

 

 


©KDijagnostika.hr - zadnja revizija: 01.08.2010
info@kdijagnostika.hr - tel:091/889-0115