Posted on

VAG-COM – opis programa i kratke upute

vagcom

VAG-COM je najpopularniji i vjerojatno najbolji program za dijagnostiku VAG grupe automobila. Podržava testiranje većine VW, Audi, Skoda i Seat automobila. Izdavać programa je američka firma Ross-Tech, a program se može koristiti i u besplatnoj shareware verziji koju možete skinuti sa site-a proizvođača (nova verzija – VCDS LITE). Pošto shareware verzija ima određena ograničenja, program možete registrirati da biste dobili punu funkcionalnost.

VAG-COM program redovito se obnavlja novim mogućnostima i podacima za najnovije modele VAG vozila. VAG-COM program do verzije 500 nije imao podršku za CAN-BUS komunikaciju kakvu koriste VAG vozila proizvedena poslije 2004. god. Naknadno je naziv programa promijenjen iz VAG-COM u VCDS (Vag Com Diagnostic Sistem). Starije verzije VAG-COM programa te nove verzije VCDS LITE verzija rade sa takozvanim KL interfejsima kakve možete kupiti i kod nas u ponudi.

Verzije programa VAG-COM veće od 502 i sve nove verzije sa oznakom VCDS za rad koriste specijalne HEX-CAN interfejse te mogu raditi i novije modele vozila od 2005. na dalje sa CAN dijagnostikom. Od verzije 805 naziv programa promijenjen je u VCDS što je kratica od Vag Com Diagnostic Sistem. Nakon verzije 908 mijenja se numeracija verzija tako da je iduća verzija označena sa 10.6, zatim 11.11, 12.12, 14.10 i aktualna verzija iz 2015 15.7. Kod verzija većih od 502 za svaku verziju morate imati interfejs sa firmware-om prilagođenim baš tom programu ili originalni ROSS-TECH interfejs sa mogućnošću automatske nadogradnje firmware-a. Kod zamjenskih interfejsa nije moguće koristiti recimo interfejs  za verziju programa 908 sa programom 11.11. Što više, čak i sam pokušaj korištenja takvog interfejs kabela sa krivom verzijom programa vjerojatno će “zaključati” interfejs (u principu obrisati će firmware iz mikrokontrolera u interfejsu) pa ga više neće biti moguće koristiti ni sa onom verzijom za koju je namijenjen. Zato oprez sa zamjenskim VCDS interfejsima. Uvijek koristite samo software namijenjen za njega. Interfejse kompatibilne sa najnovijim verzijama VCDS programa također možete nabaviti u našem web shopu, a ukoliko već imate stariju verziju interfejsa koju želite nadograditi ili neispravan/zaključan interfejs javite se u naš servis radi dodatnih informacija.

servis

Servis

POPRAVAK I NADOGRADNJA AUTODIJAGNOSTIČKIH UREĐAJA Ako koristite autodijagnostiku na dnevnoj bazi, bilo u profesionalne ili hobi svrhe, vjerojatno ste se ...
Pročitaj Više

U nastavku ćemo opisati rad sa programom VAG-COM. Opisana je starija verzija programa za rad sa KL interfejsom. Princip rada sa novijim verzijama isti je uz neke dodatne mogućnosti.

VAG COM – rad sa programom

vagcommain

Po otvaranju programa VAG-COM na ekranu Vam se pojavljuje početni prozor. U njemu birate što želite raditi. Za početak je potrebno odabrati OPTIONS i podesiti opcije za rad sa vašim računalom te testirati interface.

vagcomoptions

U OPTIONS prozoru važno je podesiti COM port na koji je priključen VAG KL interface. Na većini računala to je COM1. Kod desktop računala ponekad se nalaze dva COM porta koji su označeni sa COM1 i COM2. Nakon što ste izabrali ispravan COM port spojite interfejs sa računalom i zatim sa vozilom. Na automobilu uključite kontakt i stisnite tipku TEST u OPTIONS prozoru. Ako je sve ispravno spojeno otvoriti će Vam se prozor sa porukom da je COM port OK i da je interface pronađen i spreman (found and ready). Ukoliko dobijete poruku da adapter nije pronađen provjerite dali ste odabrali pravi COM port, dali su konektori ispravno priključeni na računalo i automobil i dali je uključen kontakt.
Kod KL interfejsa koji se spajaju na USB port računala pažljivo pročitajte upute o instalaciji drivera. Nakon instalacije i podešavanja virtualnog COM porta postupak testiranja je isti kao i kod serijskog KL interfejsa.

Kada ste podesili opcije možete početi sa dijagnostikom. U OPTIONS prozoru kliknite na Save da snimite opcije i u glavnom prozoru odaberite SELECT. Otvara Vam se Select Control Module prozor u kojem birate koji kontroler želite otvoriti.

vagcomselect

Naravno, nema svaki automobil svaki od ponuđenih kontrolera. Noviji automobili u pravilu imaju i više kontrolera tako da ćete na nekom novijem Pasatu sa više dodatne opreme moći otvoriti recimo kontroler motora, airbaga, radio kasetofona, servo-upravljača, podizača prozora, centralnog zaključavanja, navigacije i sličnih dodataka, dok ćete na starijem Polu ili Ibizi sa 1,9D motorom pronaći samo kontroler diesel pumpe i eventualno immobilizer-a

Kada jednom uspješno otvorite kontroler dobivate mogućnost da iz njega očitate zabilježene greške i obrišete ih iz memorije. Osim ovoga moguće je čitati mjerne blokove kontrolera i pomoću njih u realnom vremenu pratiti promjene raznih fizikalnih veličina u vozilu kao što su broj okretaja motora, količina usisanog zraka, brzina ubrizgavanja goriva, temperatura motora i slično. Sve ove vrijednosti mogu se pratiti brojčano ili pomoću preglednih dijagrama.

vagcomcontroler

Drugi dio funkcija svrstava se u napredne postupke. Svaka od ovih funkcija može nešto promijeniti u konfiguraciji kontrolera pa ih treba koristiti samo ako točno znate što radite. Za razliku od gore opisanih sigurnih postupaka koji ne mogu ništa pokvariti, neoprezno korištenje naprednih funkcija i te kako može. Napredne funkcije su: Login – logiranje u kontroler, Basic setings – slično kao mjerni blokovi, ali sa automatskom kalibracijom podataka, Output tests – nalaže kontroleru da testira sve izvršne električne uređaje pod njegovom kontrolom, Recode – funkcija koja služi za kodiranje kontrolera (recimo ako autokasetofonu dodamo CD changer moramo rekodirati autokasetofon da bi ga prihvatio) i Adaptation koji služi za pregledavanje i mjenjanje raznih funkcija kontrolera (pomoću ove funkcije možete promjeniti broj okretaja u praznom hodu, dodati nove ključeve immobilizeru, poništiti ili podesiti servisne intervale i slično).

Na kraju evo još nekoliko savjeta sto napraviti ako stvari ne rade onako kako bi mi željeli.

Problemi i česta pitanja

Zašto VAG-COM neće uspostaviti komunikaciju sa vozilom?

Provjerite slijedeće:

  • Da li je interface uključen u vozilo? Interface koji nije priključen u vozilo će uvek pokazati poruku Not Found pošto se napaja strujom iz akumulatora.
  • Da li ste dali kontakt na automobilu?
  • Da li je interface priključen na dobar serijski port (ako ih ima dva i više)? Neka PC računala imaju prilično nejasne oznake portova.
  • Da li su serijski portovi na vašem računalu pravilno konfigurirani?
  • Isključite Palm-Pilot Synchronization ili slične programe ako ih imate!
  • Ako imate vozilo 1997. godišta ili novije sa auto-radijom koji nije originalni tvornički nego je naknadno ugrađen onda pogledajte odgovor na to pitanje na kraju ovog uputstva.
  • Pogledajte odjeljak Problemi kompletnog uputstva jer vaše vozilo možda zahtjeva posebna podešavanja.

VAG-COM komunicira sa vozilom ali sa prekidima?

Protokol za dijagnostiku zahtjeva određeni stupanj odgovora sistema u realnom vremenu. Neki od programa u Windowsima mogu onemogućiti VAG-COM od pravovremenog detektiranja signala koji dolaze iz vozila. Ako se to desi pokušajte isključite dolje navedene programe:

  • Virus skeneri
  • Task Scheduler
  • Microsoft Active-Synch
  • Fast-Find
  • Neki Novell Netware mrežni drajveri
  • Power Management; neki laptopi funkcionirati će pravilno samo ako se napajaju iz mreže, a ne iz baterije!

Ostali savjeti:

  • prođite redom sve programe iz System Tray, kliknite desnom tipkom miša na svaku od ikonica i izaberite opciju Disable ili Exit.
  • Windows 2000 sa SP1: Instalirajte IE 5.5 ili SP2.
  • Windows 95/98/Me: aktivirajte listu procesa pritiskom na CTRL+ALT+DEL. Ukinite sve procese osim Explorer i Systray.
  • Sve verzije Windowsa: Start->Run->MSCONFIG. Pogledajte koje sve nepotrebne stvari Windows ućitava i oslobodite ih se.
  • Neke Windows instalacije, posebno one sa bezbroj programa koje ste instalirali pa ih onda deinstalirali mogle bi biti beznadežne. Pokušajte sa reinstalacijom operativnog sustava.
  • Zaustavite ili uklonite PCMCIA kartice, posebno one koje pravi Xircom. Neke IBM kartice su takođe problematične.
  • Primijećeni su problemi sa VAG-COM verzijom 211.1 i novijima pri radu na računalima na kojima je instalirana Zone Alarm firewall aplikacija. Ako koristite Zone Alarm, isključite ga dok koristite VAG-COM.
  • 1991-1994 TDI motori mogu praviti probleme prilikom spajanja sa VAG-COM programom. U nekim slučajevima možda neće biti moguće uspostaviti komunikaciju sa njima.
  • Ako prilikom pokušaja spajanja na neki od kontrolnih modula automobila VAG-COM javi grešku “Can’t Synch Baud Rate”, pokušajte u opcijama programa promjeniti Start Baud na 9600. Ako ni sa brzinom od 9600 komunikacija ne krene pokušajte i sa 4800 i 1200. Prije svakog novog pokušaja isključite pa zatim ponovo uključite kontakt na automobilu.

2000-2001 VW Golf/GTI/Jetta/Beetle Airbag Sistem (V A Ž N O !)

Prema nekim izvješćima na nekim VWGolf/GTI/Jetta/Bettle vozilima, nakon testiranja airbag kontrolera, događa se da lampica airbaga ostaje upaljena. Airbag kontroler prijavljuje grešku 65535 koja pokazuje na internu grešku kontrolera koja se ne može obrisati. Problem je ograničen samo na kontrolere sa tvorničkim brojem 6Q0-909-605-A. Ako imate 2000-2001 Golf, Jetta/Bora, Beetle, ili isti SEAT ili Skoda model, prije testiranja provjerite broj na kontroleru. Ako broj nije 6Q0-909-605-A, nebi trebalo biti problema kod skeniranja. Ako je broj 6Q0-909-605-A, ne testirajte te ga. Testiranje ostalih kontrolera na tome vozilu ne utječu na ovaj problem.

1990-1992 VW 2.0L 16V motori

Kod testiranja ovih modela postavite u opcijama Start Baud na 4800. Ako pokušate sa nekom drugom vrijednosti ECU će “zablokirati” pa je prije novog testiranja potrebno isključiti kontakt i ponovo ga uključiti..

1990-1993 VW Cabrio/Cabriolet Airbag

Kontroler airbaga na ovim vozilima ne može komunicirati sa programom VAG-COM. U stvari on komunicira niti sa originalnim Volkswagenovim VAG-1552 testerom, već samo sa starom verzijom VAG-1552

1994-1997 C4 (A6/S6) Instrument Clusters

Ovaj kontroler ima veliki postotak grešaka prilikom komunikacije. Ako Vam se dogodi da se ne možete spojiti na ovaj kontroler pokušajte očistiti kontakte na stražnjoj strani instrument ploče kontakt sprejem. U nekim slučajevima ovo pomaže.

AFTER-MARKET RADIO PROBLEM

Negde izmedu 1997. i 1998. godine, VW i Audi su počeli ugrađivati autokasetofone sa mogučnošću dijagnostike u večinu modela. To znaci da serviser sa svojim dijagnostickim alatom može komunicirati sa radiom. Zašto? Zato da bi ste mogli podesiti razne opcije, kao na primer, da li je CD prikljucen, da li je antena klasicna ili sa pojacalom, i tako dalje. Dodatno, ovi auto-radio uredaji konstantno nadgledaju svoje izlaze prema zvucnicima i ako je kabl u prekidu ili u kratkom spoju, pa makar i na trenutak, auto-radio ce zabilježiti kod te greške koju naknadno možete pročitati sa svojim dijagnostičkim uredajem.
Problem je u tome što je VW sasvim slučajno odlučio da komunikacijsku liniju preko koje radio komunicira sa dijagnostičkim alatom stavi na mjesto na kojem stariji auto-radio uredaji imaju stalnih +12V! Znaci, ako izvadite auto-radio iz vašeg 1997 GTI i stavite ga u neki 1998 model (gdje auto-radio ima mogucnost dijagnostike) komunikacijska linija biti trajno spojena na +12V!
Automobilu je potpuno nebitno da li ce ta linija biti na +12V jer to ne utice na funkcionalnost vozila. Ali ako uključite svoj dijagnostički alat u takvo vozilo to će dovesti do uništenja interfejsa. Zbog toga mnogi ovlašteni servisi, nakon što su spalili tri-cetiri skupa dijagnostička alata i napravili štetu od desetak tisuća eura, odbijaju primiti na servis vozila iz kojih je izvađen originalni radio i ubaćen neki drugi! Da bi izbjegli ovaj problem obavezno provjerite komunikacijsku liniju.
Ako je vozilo iz 1996. godine ili starije, ne brinite se. Auto-radio nije spojen na dijagnostičku liniju. Ako imate voltmetar: izmjerite napon izmedu pinova 4 i 7 na dijagnostičkom konektoru u vozilu (morate prethodno dati kontakt). Ako je ispod 9V komunikacijska linija je u redu. Ako je preko 9V linija je sumnjiva i moraćete uzeti otpornik od 1kohm, staviti ga izmedu pinova 4 i 7 i ponovo izmjeriti napon. Ako je ispod 1V onda je sve u redu. Ako napon ostane 12V (iako je otpornik spojen) onda sigurno imate problem. U tom slučaju najbolje je izvaditi autoradio i ponoviti test.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *