OPĆENITO O AUTOMOBILSKOJ TEHNICI

Koja vozila podržavaju OBDII (EOBD) dijagnostiku

Koja vozila su kompatibilna sa OBDII / EOBD standardom

Često se u opisima autodijagnostičkih uređaja spominje “podržana sva OBDII kompatibilna vozila” ili “za sva OBDII/EOBD podržana vozila od 1996 do danas“. Što to točno znači i koja su to točno vozila koja se mogu raditi sa ovakvim autodijagnostičkim uređajem. Kompletno objašnjenje pročitajte u nastavku teksta.

Koja su vozila obavezna su imati ugrađenu podršku za testiranje putem OBDII protokola?

  • Vozila sa novim tipom benzinskog motora proizvedenim nakon 01.01.2000.god za europsko tržište
  • Sva vozila sa benzinskim motorom i direktnim ubrizgavanjem proizvedena nakon 01.01.2001. god. za europsko tržište
  • Vozila sa novim tipom dieselskog motora proizvedenim nakon 01.01.2003.god za europsko tržište
  • Sva vozila sa dizelskim motorom proizvedena poslije 01.01.2004. god. za europsko tržište
  • Sva vozila za američko tržište proizvedena poslije 01.01.1996

Koji zakoni to određuju ?

  • Vozila sa benzinskim motorima
    Commission Directive 70/220/EEC, Annex I:
    8.1. Vehicles with positive-ignition engines with effect from 1 January 2000 for new types and from 1 January 2001 for all types, vehicles of category M1, except vehicles the maximum mass of which exceeds 2500 kg, and vehicles of category N1 class I, must be fitted with an on-board diagnostic (OBD) system for emission control in accordance with Annex XI. […]
  • Vozila sa dieselskim motorima
    Commission Directive 70/220/EEC, Annex I:
    Vehicles of category M1, except
    – vehicles designed to carry more than six occupants including the driver,
    – vehicles whose maximum mass exceeds 2500 kg,
    from 1 January 2003 for new types and from 1 January 2004 for all types, must be fitted with an on-board diagnostic (OBD) system for emission control in accordance with Annex XI.

Što je sa ostalim vozilima ?

Gore navedena vozila imaju zakonsku obavezu imati kontrolere motora prilagođene testiranju putem OBDII standarda i bez nje ne bi mogla izaći na tržište, no postoji i veliki broj starijih vozila koja su usklađena sa OBDII standardom iako za to nemaju zakonsku obvezu. Tipičan primjer su VAG, Ford, Volvo, Jaguar i još neki gdje mnogi modeli imaju podršku za OBDII već od 1996. I kod Japanskih vozila većina novijih modela podržava OBDII standard. Kod nekih modela već od 1996, kod drugih nakon 2001. Točan popis vozila sa podrškom za OBDII standard ne postoji jer podrška može ovisiti i o tržištu za koje je model proizveden. Za detaljnije informacije uvijek možete kontaktirati Vašeg proizvođača vozila, servisnu knjižicu ili ispod poklopca motora potražiti natpisnu pločicu sa podacima o OBDII kompatibilnosti. Najsigurniji način utvrđivanja je priključiti vozilo na OBDII tester i pokušati se spojiti…

Podržavaju li svi sistemi u vozilu OBDII ili samo motorni kontroler ?

Većina vozila ima implementiran OBDII protokol samo na kontroleru motorne grupe. Tek na najnovijim modelima moći ćete raditi i osnovnu dijagnostiku automatskog mjenjača.

Moje vozilo ima 16 pinski OBDII konektor – znači li to da je OBDII kompatibilno ?

Kratko rečeno – NE. Mnoga starija vozila koriste standardne 16-pinske konektore za priključak dijagnostičkih uređaja no to ne mora značiti da njihovi kontroleri podržavaju testiranje putem OBDII protokola. S druge strane, za sva starija vozila koja koriste neki drugi oblik konektora za dijagnostiku različit od standardnog OBDII konektora, možete biti sigurni da nemaju podršku za OBDII.

Što ako koristim uređaj koji podržava samo neke podvrste OBDII protokola (npr. ISO9141 i KWP2000)?

OBDII standard podjeljen je na 5 podvrsta. Prve četiri su starije vrste protokola koje koriste auti do otprilike 2005 god. (ovisno o modelu). Prva je VPW i koriste je američka GM vozila pa nam nije pretjerano interesantan. Drugi je PWM i koriste ga FORD vozila koja već kod mnogih modela imaju OBDII podršku od 1996. Treći i četvrti su ISO9141 i KWP2000 koje koriste europski i azijski automobili te Chrysler pa je nama najzanimljiviji. Zadnja podvrsta je CAN protokol i koriste ga sva novija vozila, kod nekih modela već od 2002. godine.

Da bi mogli raditi dijagnostiku na svim OBDII kompatibilnim automobilima morate imati tzv. multiprotokol uređaj koji objedinjuje svih 5 protokola. Neki stariji uređaji za autodijagnostiku koriste samo ISO9141 i KWP2000 protokol pa sa njima nećete moći raditi nove aute sa CAN-om, niti Ford i GM vozila. Većina novijih uređaja uključujući sisteme bazirane na ELM327 interfejsu podržavaju sve podvrste OBDII protokola.

Uređaji za OBDII (EOBD) autodijagnostiku preko mobitela

Samostalni skeneri za OBDII (EOBD) autodijagnostiku

6 komentara na “Koja vozila podržavaju OBDII (EOBD) dijagnostiku

  1. Tihomir Asanović napisao:

    Dali VGATE iCAR PRO BT3.0 mogu koristiti na Renault Kangoo 1.5 DCI 2014. i Fiat Punto 1.2 8 ventila 2002. godina?

    1. Možete. Oba modela podržavaju OBDII dijagnostiku i mogu se raditi sa iCar PRO adapterom i nekim od standardnih OBDII programa kakav je TORQUE

  2. Marko napisao:

    Da li podržava citroen xsara picasso 2.0 HDI?

    1. Ako je noviji od 2004 godine onda DA

  3. Danijel napisao:

    Dali V519 OBD/EOBD dijagnostika uredaj podrzava moju suzuki vitaru 2018 God.

    1. Kristijan Bartolović napisao:

      Nemam iskustva sa ovim V519 skenerom, ali to bi trebao biti standardni OBDII skener. Pošto Vitara iz 2018 godine podržava OBDII trebalo bi raditi. Ono za što Vam mogu garantirati i što je po specifikacijama najsličnije tom modelu skenera je ovaj uređaj:
      KINGBOLEN YA200 OBDII/EOBD skener

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)